Bankowość mobilna Polkomtela i Banku Zachodniego WBK

Polkomtel, operator sieci Plus oraz Bank Zachodni WBK chcą rozwijać i dystrybuować produkty finansowe wspierane przez technologię mobilną. Celem porozumienia jest wprowadzanie na rynek unikalnych produktów i usług, łączących sferę finansową z możliwościami, jakie daje nowoczesna telekomunikacja.

Operator sieci Plus i Bank Zachodni WBK 11 maja br. rozpoczęli dwumiesięczne testy wspólnego projektu bankowości mobilnej. Wyselekcjonowana grupa abonentów sieci Plus i klientów BZ WBK sprawdzi innowacyjne rozwiązania mBankingu, których komercyjne wdrożenie planowane jest jeszcze w tym roku.

-„Jesteśmy pierwszym bankiem w Polsce, który udostępnił swoim klientom usługi bankowości elektronicznej, karty płatnicze z mikroprocesorem czy płatności zbliżeniowe PayPass. Od ponad roku mamy w naszej ofercie mobilny serwis usług bankowości elektronicznej, a współpraca z operatorem sieci Plus umożliwi nam zapewnienie naszym klientom nowej jakości zarządzania usługami bankowymi. Od wielu lat wyznaczamy trendy na rynku bankowym w Polsce, a dynamiczna sytuacja na rynku usług finansowych dopinguje nas do ciągłego poszukiwania nowych, unikalnych rozwiązań – powiedział Mateusz Morawiecki, prezes zarządu BZ WBK.”

W ramach współpracy Banku Zachodniego WBK oraz Polkomtela, klientom sieci Plus zaoferowane zostanie specjalnie dedykowane konto osobiste wzbogacone o mobilne rozwiązania finansowe, dostępne za pomocą telefonii komórkowej takie, jak eBanking -usługi bankowości elektronicznej, mBanking – bankowość mobilna oraz smsBanking – dokonywanie transakcji za pomocą sms.

„Spodziewam się, że już w drugim półroczu będziemy gotowi do zaoferowania usług finansowych naszym abonentom. Testy, które właśnie rozpoczęliśmy mają pomóc nam w zapewnieniu maksymalnej funkcjonalności produktów. Zależy mi, aby nasi abonenci mogli cieszyć się wszystkimi korzyściami płynącymi z synergii kompetencji Plusa i BZ WBK.”– mówi Krzysztof Kilian, I Wiceprezes Zarządu Polkomtel S.A.

Testerzy sprawdzą działanie mobilnego konta osobistego w środowisku rzeczywistym – będą dokonywać realnych płatności w prawdziwych sklepach, przelewać prawdziwe pieniądze na konta i zarządzać swoimi środkami za pośrednictwem nowych kanałów dostępu.

„Chcemy umożliwić klientom Plusa prosty, bezpieczny i przyjazny dostęp do ich pieniędzy. Dziś niemal każdy ma telefon komórkowy i korzysta z niego codziennie. Jest to idealne urządzenie, dzięki któremu możemy mieć dostęp do swoich pieniędzy, w miejscu i czasie, w którym są nam potrzebne.”– mówi Tadeusz Kościński, dyrektor Obszaru Direct Banking Banku Zachodniego WBK.”

Rozwój, wdrożenie i komercjalizację w sieci sprzedaży operatora prowadzi dedykowana spółka zależna Polkomtel Business Development.

(ź)Plus,internet

 

Written by: vod

No comments yet.

Leave Your Reply