Cyfrowy Polsat z Plusem wyjdzie na rynek z ofertą mobilnej telewizji

Cyfrowy Polsat, który zawarłumowę sprzedaży 100 proc. udziałów spółki Info-TV-FM w II kw. 2012 r. roku z Polkomtelem – operator sieci Plus, wyjdzie na rynek z ofertą mobilnej telewizji – poinformował Dominik Libicki, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu. – Chcemy zmienić tę usługę na powszechną i tanią – mówił Dominik Libicki.

Szef największej platformy satelitarnej na polskim rynku liczy na korzyści z faktu, że Cyfrowy Polsat znalazł się w grupie z Polkomtelem. Uważa, ze dzięki współpracy z Plusem uatrakcyjni ofertę dla już posiadanych klientów, ale także pozyska nowych. – Wyobrażam sobie, że dostaniemy od Polkomtela atrakcyjną usługę głosową, a my wtedy przygotujemy dla niego atrakcyjne paczki programowe – mówił Dominik Libicki. – Powrócimy do rozmów o wzajemnej promocji i sprzedaży ofert. Dopiero ustalamy wspólne projekty. Ale klient Cyfrowego Polsatu może liczyć np. na więcej minut w Plusie, a klient Plusa na lepszą ofertę telewizyjną z naszej strony – dodaje.

Prezes Cyfrowego Polsatu, spodziewa się, że przejęcie przez Zygmunta Solorz-Żaka operatora Plusa, sprawi, iż przyśpieszy także budowa sieci Lte. Jak deklaruje nowy Szef Polkomtela, priorytetem dla Niego jest budowa i rozwój pierwszej ogólnopolskiej sieci LTE, umożliwiającej szybki bezprzewodowy dostęp do sieci z prędkością transferu do 326 Mb/s. Warto dodać, że z informcji Pulsu Biznesu Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, działa błyskawicznie. Według „Dziennika” na spotkaniu nowego właściciela operatora sieci Plus z dyrektorami padło magiczne słowo: restrukturyzacja.

Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat odnotowała w III kw. br. wzrost wyniku EBIDTA o blisko 90% rok do roku oraz wzrost marży EBITDA o 3,4 p.p. Jednocześnie może się pochwalić bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi. Wzrosła liczba abonentów wszystkich trzech usług platformy. Cyfrowy Polsat posiada 3,51 mln abonentów płatnej cyfrowej telewizji satelitarnej, 136 tys. użytkowników telefonii komórkowej i 54 tys. klientów Internetu. Spółka odnotowała kilkuprocentowy wzrost wskaźnika ARPU oraz utrzymała niski wskaźnik odpływu abonentów. Grupa Telewizji Polsat także pokazała wzrost wyników operacyjnych rok do roku – udziału w oglądalności do 21,2% oraz udziału w rynku reklamy telewizyjnej do 23,7%.

(ź) Telix.pl

Written by: Maciej Bukała

No comments yet.

Leave Your Reply