Plus Blog

Oferta w Plusie, Telefony, Telekomunikacja, Testy Telefonów, LTE

Kto jest rozczarowany konferencją HTC?

Kto jest rozczarowany konferencją HTC?

Tak, ja też ją oglądałem. Średnio uważnie, między resztą internetów, ale nie to jest w tym wszystkim najważniejsze. Miałem opisać to wydarzenie wczoraj, w równie krytycznym tonie, jak większość komentatorów. A później zadałem sobie pytanie – kogo to obchodzi?

Żeby nie było – to wszystko prawda. HTC strasznie rozczarowało. Nie kupiło mnie nic: ani „nowe” urządzenia, ani sposób ich zaprezentowani, ani całościowo konferencja – przygotowaną naprędce, po to, by jakoś zająć już zarezerwowany przez producenta.

Jest tylko jeden malutki problem.

Każdy – nawet ja – tak naprawdę ma to gdzieś. Później będzie się pamiętało o urządzeniach, a nie o sposobie, w jaki go zaprezentowano.

Na negatywnej otoczce wokół urządzeń i konferencji HTC oczywiście traci. Reputacja producenta ucierpiała w ostatnich dniach. Część osób pamięta o tym, jak to HTC „nie potrafił dotrzymać tajemnicy”, jak po kolei wyciekały kolejne szczegóły i dlaczego krążą plotki, że HTC ma wakat na stanowisku designera.

Tyle, że ten nudny, nic nie wnoszący HTC One M9 to w dalszym ciągu więcej niż solidny smartfon, z kilkoma przewagami względem konkurencji (np. ma slot kart microSD – pozdro dla kumatych 😉 ).

htcmwc2015_1

A klienta przychodzącego do sklepu nic nie obchodzi to, czy prezentacja była pełna fajerwerków.

To właśnie M8, a także inne modele ze zmienionym wzornictwem i nowym Sense sprawiły, że HTC powoli, ale zawsze, zaczyna odzyskiwać udziały w rynku. M9 jest malutkim, może i za małym, ale kroczkiem do przodu, świadomą ewolucją. 

Po co zmieniać coś, co póki co przynosi sukces? Jakkolwiek to nie zabrzmi, o to HTC będzie się martwić później. Choć nie musi to być aż tak „później” – szczególnie, że Samsung ze swoimi nowymi sprzętami (Galaxy A, S6 i S6 Edge) zmienia swój styl, robi świetne wrażenie i zapewne odjedzie konkurencji.

Śmieszą mnie natomiast narzekania: „M9 nic nie wnosi”.

Prawda. Tyle że: nie musi wiele wnosić. Widocznie klientom się to podoba. To nie Samsung, który musiał zareagować, bo zaczął tracić udziały w rynku i zauważył, żę wszystkim opatrzyły się plastiki i obrzydliwie cukierkowy TouchWiz.

htcmwc2015_2

O ile M9 mimo wszystko mi się podoba, o tyle nie mogę tego powiedzieć o opasce Re Grip i okularach Re Vive. W sumie mało co o nich wczoraj powiedzieli, ale od razu nasuwa się kilka wątpliwości. Ale sprowadzę to do jednego pytania.

Dlaczego mam wybrać HTC Grip/Vive, a nie inne rozwiązania dostępne na rynku?

Główny argument jest jeden: powiązania z innymi rozwiązaniami. Opaska HTC bowiem nie wyróżnia się niczym specjalnym poza integracją z Under Armour (firma w strukturach HTC) Record, czyli serwisem społecznościowym (?), gdzie można publikować swoje osiągnięcia treningowe i je porównywać z innymi użytkownikami.

HTC widocznie chce stworzyć konkurencję dla np. Endomondo. I też ma swój target – pasjonatów sportu, urządzenia HTC mają być dla nich.

htcmwc2015_3

Podobnie jest z okularami VR: dopiero są w fazie testów (w przeciwieństwie do Gear VR od Samsunga), ale siłą ma być powiązanie z Valve i popularnym serwisem Steam, który też jest taką platformą społecznościową połączoną ze sklepem, tyle że dla graczy.

To wszystko to pieśń przyszłości, ale HTC ma jakiś tam pomysł na to, jak zacząć. Musi jednak upowszechnić swoje rozwiązania – i przekonać, że np. warto założyć konto w serwisie Under Armour, a nie w Endomondo.

Jednak oba urządzenia jakoś nie pasowały do napięcia, które wprowadził Jeff Gordon.

htcmwcth

Cokolwiek więc nie mówić o tym, w jaki sposób HTC zaserwowało nam swoje nowości, trzeba wiedzieć jedno: to nie ma żadnego znaczenia. Naprawdę. Szkoda marnować czasu na roztrząsanie, co by HTC musiało zrobić, by przekonać odbiorców.

Niby MWC śledzą pasjonaci technologii, którzy lubią jej używać, a skupiają się na światłach na scenie i prezentacji. Ochłońcie wszyscy i skupcie się po prostu na walorach użytkowych.

Czyli na tym, co naprawdę się liczy. Dziękuję za uwagę 🙂

źr. grafik: HTC

Udostępnij

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x