Opisujemy zasadę działania PlusKodu i E-hasła

Rozpoczynamy nową serię artykułów pt. „LaiKnow”, w której będziemy umieszczać wpisy na temat różnych usług sieci Plus od strony technicznej. Czyli opisy mało powszechnych usług, poradniki dla nowych użytkowników. Niektóre opisy mogą nie dotyczyć klientów starych stażem ze względu, na pewne kwestie techniczne.

Hasła, nie hasła i inne takie.

Dziś poznamy kody służące do autoryzacji w różnych serwisach sieci Plus. Istnieją 3 kody, które różnią się od siebie uprawnieniami, a są to:

Plus.pl – zobacz ofertę dedykowaną specjalnie dla Ciebie

  • E-hasło
  • PlusKod5
  • PlusKod4.

 E-hasło

Oferuje najwyższy stopień uprawnień w trakcie zarządzania kontem abonenckim. Umożliwia:

  1. przegląd bieżącego zużycia oraz e-faktur czy e-rachunków,
  2. dostęp do serwisu www.online.plus.pl nie wymaga autoryzacji hasłem jednorazowym z SMS(wymagane jest włączenie tej opcji),
  3. zmienić i ustawić PlusKod5,
  4. zablokować skradzioną lub zagubioną kartę SIM, a także dokonać jej odblokowania
  5. konfigurowanie usług, pakietów; zmianę taryf i innych ustawień dla każdego numeru na koncie abonenckim.
Jak aktywować E-hasło?
  1. Po aktywacji numeru dostaniemy SMSem hasło jednorazowe, które będzie należało zmienić po zalogowaniu do systemu www.online.plus.pl
  2. E-hasło może być także aktywowane z użyciem PlusKodu5 w systemie www.online.plus.pl
  3. Z pomocą konsultanta BOK, który wygenerowane hasło prześle do nas sms-em lub listem.
  4. W salonie sprzedaży sieci Plus-procedura generowania taka sama jak w punkcie 3.

PlusKod5

Dzięki temu kodu możliwe jest zarządzanie całym kontem abonenckim poprzez www.online.plus.pl oraz na dziale telefonicznej obsługi klienta. W odróżnieniu do E-hasła za jego pomocą nie zobaczymy faktur oraz billingów.

Znajomość kodu zwalnia nas z konieczności autoryzacji szczegółowej przy połączeniu z konsultantem. Pisemne upoważnienia na naszą osobę także nie będzie wymagane, aby móc dokonać zmian z pomocą pracownika na infolinii.

Jak aktywować PlusKod5?
  1. Na pierwszej fakturze znajdziemy PlusKod5.
  2. Możemy także aktywować PlusKod5 łącząc się z konsultantem, po poprawnej weryfikacji zostaniemy połączeni z kanałem IVR, który nam to umożliwi.

PlusKod4

Jest kodem, który umożliwia podgląd aktywnych usług, stan pakietów oraz podstawowych informacji tylko o jednym numerze na koncie abonenckim.

Możemy podać go np. pracownikowi, aby miał pod bieżącą kontrolą ilość jednostek rozliczeniowych.

Jak aktywować PlusKod4?
  1. Kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 2601 (połączenie płatne zgodnie z cennikiem) i prosząc o ustawienie takiego kodu. Pracownik poprosi nas abyśmy podali mu ten kod. Dlatego warto sobie go wcześniej opracować, musi się składać z 4 cyfr.
  2. Kontaktując się z Internetowym Biurem Obsługi dostępnym po autoryzacji na stronie www.online.plus.pl
    Wpierw klikamy na:
    1bok
    a następnie na:
    2bokPotem wypełniamy już odpowiedni formularz kontaktowy, w którym podajemy numer telefonu, którego dotyczy sprawa oraz proponowany PlusKod4.

Aktywacja trwa około 7dni, ponieważ jest prowadzona w sposób manualny.

Pamiętajcie, aby E-hasło oraz PlusKod5 trzymać w tajemnicy, ponieważ za jego pomocą ktoś może zaszkodzić naszemu kontu abonenckiemu.

Na podstawie http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow.cfg/php.exe/enduser/std_adp.php?p_faqid=236



>

Written by: Hubert

  • Kuba

    Fajny wpis, oby takich więcej, na pewno się przydadzą

  • HubertPluta

    Dzięki za takie słowa. Jest to dla mnie ważne, bo to mój 1 wpis tutaj.
    Jutro system około godziny 8 doda kolejny art.

    Przepraszam za ewentualne błędy, nie mam na razie wprawy w pisaniu dłuższych tekstów.

  • marty

    Ostatnio coś więcej sie na blogu dzieje, nowe testy video, teraz ten nowy wpis… bo wcześniej coś słabo z wpisami

  • HubertPluta

    Ja tu nowy jestem. Dotychczas bodajże 2-3 osoby pisały arty.

  • Adrian

    A gdzie kolejne wpisy ???

Komentarze

  • Jam jest: Reklamówka z miśkiem i płonącą choinką żałosna ,prymityw ! Szef Plusa to pewnie Miś Yogi i bawi na poziomie małego dziecka. Panowie z Plusa - gdzie klasa - dorośnijcie . Za kogo macie klientów !
  • Kuba Stypułkowski: Uwielbiam jasnowidzów, oni zawsze wiedzą co chciałem powiedzieć... "rozmowy w punkcie nie są nagrywane sprzedawca na 200% nie przyzna się do błędu i po ptokach" No właśnie! To bardzo źle i tak być nie powinno! Każdy przecież może pójść do Plusa i powiedzieć że oszukał go konsultant, nawet rzucając bezpodstawnymi oskarżeniami. Ale bez dowodów nie można niczego zrobić. Tak nie powinno być, bo tracą klienci, a ich zadowolenie powinno być najważniejsze...