Opisujemy zasadę działania PlusKodu i E-hasła



Rozpoczynamy nową serię artykułów pt. „LaiKnow”, w której będziemy umieszczać wpisy na temat różnych usług sieci Plus od strony technicznej. Czyli opisy mało powszechnych usług, poradniki dla nowych użytkowników. Niektóre opisy mogą nie dotyczyć klientów starych stażem ze względu, na pewne kwestie techniczne.

Hasła, nie hasła i inne takie.

Dziś poznamy kody służące do autoryzacji w różnych serwisach sieci Plus. Istnieją 3 kody, które różnią się od siebie uprawnieniami, a są to:

  • E-hasło
  • PlusKod5
  • PlusKod4.

 E-hasło

Oferuje najwyższy stopień uprawnień w trakcie zarządzania kontem abonenckim. Umożliwia:

  1. przegląd bieżącego zużycia oraz e-faktur czy e-rachunków,
  2. dostęp do serwisu www.online.plus.pl nie wymaga autoryzacji hasłem jednorazowym z SMS(wymagane jest włączenie tej opcji),
  3. zmienić i ustawić PlusKod5,
  4. zablokować skradzioną lub zagubioną kartę SIM, a także dokonać jej odblokowania
  5. konfigurowanie usług, pakietów; zmianę taryf i innych ustawień dla każdego numeru na koncie abonenckim.
Jak aktywować E-hasło?
  1. Po aktywacji numeru dostaniemy SMSem hasło jednorazowe, które będzie należało zmienić po zalogowaniu do systemu www.online.plus.pl
  2. E-hasło może być także aktywowane z użyciem PlusKodu5 w systemie www.online.plus.pl
  3. Z pomocą konsultanta BOK, który wygenerowane hasło prześle do nas sms-em lub listem.
  4. W salonie sprzedaży sieci Plus-procedura generowania taka sama jak w punkcie 3.

PlusKod5

Dzięki temu kodu możliwe jest zarządzanie całym kontem abonenckim poprzez www.online.plus.pl oraz na dziale telefonicznej obsługi klienta. W odróżnieniu do E-hasła za jego pomocą nie zobaczymy faktur oraz billingów.

Znajomość kodu zwalnia nas z konieczności autoryzacji szczegółowej przy połączeniu z konsultantem. Pisemne upoważnienia na naszą osobę także nie będzie wymagane, aby móc dokonać zmian z pomocą pracownika na infolinii.

Jak aktywować PlusKod5?
  1. Na pierwszej fakturze znajdziemy PlusKod5.
  2. Możemy także aktywować PlusKod5 łącząc się z konsultantem, po poprawnej weryfikacji zostaniemy połączeni z kanałem IVR, który nam to umożliwi.

PlusKod4

Jest kodem, który umożliwia podgląd aktywnych usług, stan pakietów oraz podstawowych informacji tylko o jednym numerze na koncie abonenckim.

Możemy podać go np. pracownikowi, aby miał pod bieżącą kontrolą ilość jednostek rozliczeniowych.

Jak aktywować PlusKod4?
  1. Kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 2601 (połączenie płatne zgodnie z cennikiem) i prosząc o ustawienie takiego kodu. Pracownik poprosi nas abyśmy podali mu ten kod. Dlatego warto sobie go wcześniej opracować, musi się składać z 4 cyfr.
  2. Kontaktując się z Internetowym Biurem Obsługi dostępnym po autoryzacji na stronie www.online.plus.pl
    Wpierw klikamy na:
    1bok
    a następnie na:
    2bokPotem wypełniamy już odpowiedni formularz kontaktowy, w którym podajemy numer telefonu, którego dotyczy sprawa oraz proponowany PlusKod4.

Aktywacja trwa około 7dni, ponieważ jest prowadzona w sposób manualny.

Pamiętajcie, aby E-hasło oraz PlusKod5 trzymać w tajemnicy, ponieważ za jego pomocą ktoś może zaszkodzić naszemu kontu abonenckiemu.

Na podstawie http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow.cfg/php.exe/enduser/std_adp.php?p_faqid=236



>

Written by: Hubert

  • Kuba

    Fajny wpis, oby takich więcej, na pewno się przydadzą

  • HubertPluta

    Dzięki za takie słowa. Jest to dla mnie ważne, bo to mój 1 wpis tutaj.
    Jutro system około godziny 8 doda kolejny art.

    Przepraszam za ewentualne błędy, nie mam na razie wprawy w pisaniu dłuższych tekstów.

  • marty

    Ostatnio coś więcej sie na blogu dzieje, nowe testy video, teraz ten nowy wpis… bo wcześniej coś słabo z wpisami

  • HubertPluta

    Ja tu nowy jestem. Dotychczas bodajże 2-3 osoby pisały arty.

  • Adrian

    A gdzie kolejne wpisy ???

Komentarze

  • Jagoda: Jeśli chodzi o sieć tel. To Plus ma jakieś tam 'plusy' ale kwestia gwarancji to kompletna porażka! Telefon oddałam do naprawy 4 grudnia 2014 roku i czekałam na wycenę naprawy bo osobiście płacę za naprawę ponieważ został uszkodzony z mojej winy czego się nie wypieram. Problem w tym, że osobiście dowiadywałam się co dzieje się z moim telefonem bo nie miałam źadnego odzewu ani se strony Plus'a ani ze strony serwisu ani ze strony Prestiqio czyli marki telefonu. Jak już dowiedziałam się po upływie półtora miesiąca, kilkunastu telefonach po serwisach, do Plusa i Prestiqio o cenę naprawy to wyraziłam zgodę na naprawę telefonu podczas rozmowy z przedstawicielem firmy Prestiqio po czym Pan z tej firmy odreagować mnie do Plusa ponieważ od nich 'brałam' telefon. Dzwoniłam wiec do Plusa z informacją że wyrażam zgodę na naprawę pi czym poinformowała o kosztach naprawy, czego Pani z Plusa nie miała pojęcia jaka jest kwota naprawy śni w ogóle że jest już wycena, ponieważ twierdz ono, że Plus nie otrzymał wyceny. Doszłyśmy do porozumienia, po czym Pani miała wystosował pismo, iż wyrażam zgodę na naprawę. W piątek o godz. 21.13 otrzymałam smsa o treści 'zapraszamy po odbiór telefonu z naprawy'. Więc w niedzielę wybrałam się po ten telefon a doznała szoku! Telefon nie był naprawiony! W takim stanie jakim oddałam, taki odesłali z informacją, że klient nie wyraża zgody na naprawę. Wydaje mi się że niezbyt kompetentni ludzie pracują na tych stanowiskach! Załamała ręce i nie zamierzam tak tego zostawić.
  • malinakf: Potwierdzam upewniałam się co do transferu na infolinii i zamawiając usługę oraz u Pana montera i wszyscy mi powiedzieli że po wykorzystaniu limitu danych transfer spanie ale nie będzie niższy niż 10mB a tymczasem jest tak że czym więcej danych pobieram to transfer stopniowo spada i ostatnio ledwo 1mB był jak w tej sprawie to też mi powiedzieli że tak jest w regulaminie. Ale ja mam prawego nie rozumieć zapisów regulaminu i dlatego upewniałam się w tej kwestii przed podpisaniem umowy i zostałam oszukana.