Nowy serwis dla użytkowników komórek(czy będzie „rewolucja”?)

Entellico, start up z Poznania, obiecuje rewolucję na rynku telekomunikacyjnym. Za tydzień ma zostać zaprezentowana internetowa usługa optymalizacji wydatków na usługi operatorskie.

Według deklaracji Sebastiana Barylskiego, szefa projektu BluPill (tak roboczo nazywa się usługa) i szefa Entellico, usługa będzie czymś w rodzaju internetowej porównywarki cen na sterydach, choć ej twórca woli nazywać ją roboczo „optymalizatorem cen”.

O co chodzi?

Serwis będzie wymagał od użytkowników uzupełnienia profilu dotyczącego wysokości rachunków telefonicznych i sposobu korzystania z telefonu.

Na podstawie takiego profilu użytkownik BluPill dostanie raport z alternatywnymi taryfami – również innych operatorów. Pozwoli to na porównanie spersonalizowanych ofert i wybór tej, która zaspokajając telekomunikacyjne potrzeby, będzie jednocześnie najtańsza.

Nieznany jest model biznesowy serwisu. Zgodnie z zapowiedziami jego twórców usługa rekomendacji planów taryfowych ma być płatna, brak jednak szczegółów w tej kwestii.

Jednocześnie zwraca uwagę sposób finansowania całego przedsięwzięcia – Entellico zdobywa środki przede wszystkim od prywatnych inwestorów, unikając zaangażowania funduszy venture capital.

Choć na razie brak oficjalnych komentarzy ze strony firm telekomunikacyjnych, specjaliści prognozują, że serwis może wpłynąć na jakość oferowanych usług.

Klienci, mając przejrzyste zestawienie ofert, zaczną optymalizować swoje wydatki, co będzie prowadziło do obniżenia rachunków. Firmy telekomunikacyjne raczej nie zechcą się z tym pogodzić i – aby nie dopuścić do zmniejszenia przychodów – mogą zaoferować nowe, dodatkowe usługi.

Serwis BluPill jest obecnie w fazie testów. W ciągu tygodnia możemy spodziewać się uruchomienia usługi.

Strona projektu :   http://www.blupill.pl/rkmLogin/login

(ź)blomedia

Written by: vod

2 Comments Added

Join Discussion
  1. Mariusz Burski 13-02-2011 |
    Była kiedyś podobna strona (pewnie jest nadal). Nie polecam czegoś takiego, to strasznie wprowadza w błąd. Lepiej samemu przejrzeć promocje operatorów i coś wybrać. Ja na takim portalu podałem że dzwonie 90% do Plus i 90% SMS pisze do Plus a ten na pierwszym miejscu polecił mi Mixa w Erze (co ciekawe oferta Plusa była dopiero trzecia!) :lol: - chyba bym zbankrutował jakbym kupił to co mi poleciło... :-]
  2. tinki 01-03-2011 |
    też nie za bardzo ufam w takie rozwiązanie, ale trzeba przyznać, szum wokół tego pomysłu robią podręcznikowy

Leave Your Reply