Polkomtel i Cyfrowy Polsat stworzą największą grupę na rynku medialno-telekomunikacyjnym w Polsce

Zarząd Polkomtel Sp. z o.o. z satysfakcją przyjął informację o transakcji nabycia przez Cyfrowy Polsat większościowego pakietu Metelem Holding Company Limited – podmiotu dominującego Polkomtelu, w wyniku której powstanie największa na polskim rynku grupa medialno-telekomunikacyjna. Włączenie Polkomtelu do Grupy Cyfrowy Polsat będzie oznaczało dla obydwu firm nowe szanse i możliwości rozwoju w bardzo konkurencyjnym otoczeniu rynkowym.


„Nasza działalność w Grupie Cyfrowy Polsat będzie miała przede wszystkim jeden cel: jeszcze większe korzyści dla klientów. Ważne są kwestie synergii operacyjnych czy finansowych, ale najbardziej istotna jest możliwość zaoferowania klientom niezwykle atrakcyjnych i konkurencyjnych usług i produktów. Wraz z Cyfrowym Polsatem jesteśmy w stanie dać naszym klientom absolutnie unikalną ofertę, którą będziemy mogli zachęcić kolejnych klientów do korzystania z naszych wspólnych usług” – powiedział Wojciech Pytel, Członek Zarządu Polkomtelu.
Polkomtel jest jednym z trzech największych operatorów telefonii komórkowej działających na polskim rynku z ponad 14 mln klientów. Zapewnia szeroki i kompleksowy zestaw najwyższej jakości usług telekomunikacyjnych, przeznaczonych zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Portfel produktów Polkomtel sp. z o.o., oprócz głównych usług jakie oferuje, czyli głosowych oraz dostępu do Internetu i transmisji danych, obejmuje liczne usługi dedykowane do transmisji danych, usługi informacyjne, rozrywkowe i lokalizacyjne i w przyszłości wiele innych nowoczesnych rozwiązań przydatnych zarówno użytkownikom biznesowym, jak i indywidualnym.
Cyfrowy Polsat jest największą grupą medialną w Polsce posiadającą silną pozycję zarówno na rynku usług płatnej telewizji, jak i nadawania oraz produkcji telewizyjnej. Platforma satelitarna Cyfrowy Polsat obsługuje ponad 3,5 mln gospodarstw domowych, a jednocześnie za pośrednictwem swojego internetowego serwisu IPLA świadczy usługi wideo online dla blisko 4 mln użytkowników, spośród których 30% korzysta ze smartfonów i tabletów. Zapewnia także dostęp do Internetu w technologii LTE. Telewizja Polsat, będąc znaczącym producentem cenionych, lokalnych treści, ma natomiast około 24% udział w oglądalności oraz ponad 25% udział w rynku reklamy.
„Systematycznie rozbudowujemy ofertę naszych produktów i usług, będących odpowiedzią na zmieniające się potrzeby naszych obecnych i nowych klientów. Dzięki wejściu do Grupy Cyfrowy Polsat będziemy mogli działać i reagować jeszcze bardziej dynamicznie i elastycznie w szybko zmieniającym się otoczeniu rynkowym, tak aby nasza oferta była zawsze najbardziej atrakcyjna dla klientów. Wraz z Cyfrowym Polsatem jesteśmy obecnie jedynymi, którzy oferują ponad 62% populacji w Polsce dostęp do superszybkiego Internetu w najnowocześniejszej dostępnej obecnie na świecie technologii LTE i prawie 98% w technologii HSPA/HSPA+” – dodaje Wojciech Pytel.
Unikalne portfolio usług będzie jednocześnie adresowane do klientów obydwu operatorów. To według ostrożnych założeń Cyfrowego Polsatu blisko 17 mln osób w 6 mln polskich domów. Według szacunków Cyfrowego Polsatu w każdym domu, do którego Cyfrowy Polsat oraz Polkomtel kierują swoją ofertę, znajdują się średnio 4 urządzenia wykorzystujące transmisję obrazu, danych, głosu – m.in. telewizory, telefony komórkowe, komputery, tablety. W efekcie powyższego, bezpośredni rynek, do którego Grupa Cyfrowy Polsat wraz z Polkomtelem będzie mogła kierować swoje produkty, to ok. 25 mln urządzeń, a dzięki dynamicznie rosnącej sprzedaży smartfonów będzie on miał niewątpliwie dalszą tendencję wzrostową. Konsumenci coraz częściej oglądają wideo na różnych urządzeniach zarówno w domu, jak i poza nim oraz regularnie korzystają z więcej niż jednego urządzenia jednocześnie. Właściwe wykorzystanie tego potencjału może w znaczący sposób zwiększyć sprzedaż usług do indywidualnego użytkownika, podnosząc tym samym średni przychód od abonenta (ARPU).
Grupa Cyfrowy Polsat wraz z Polkomtelem stanie się niekwestionowanym liderem rynku medialno-telekomunikacyjnego w Polsce pod względem osiąganych wyników finansowych, z szacowanymi przychodami w wysokości niemal 10 mld zł, EBITDA blisko 4 mld zł i marżą EBITDA ponad 40%. Jednocześnie znacząco wzmocni już dziś silną i odporną na cykle koniunktury strukturę biznesową. Po transakcji 65% przychodów Grupy stanowić będą przychody od klientów kontraktowych, będące podstawą stabilności oraz przewidywalności przyszłych przepływów pieniężnych, które już dziś są na wysokim poziomie proforma ponad 3,6 mld zł. Takie wskaźniki oznaczają, że Grupa Cyfrowy Polsat wraz z Polkomtelem stanie się niekwestionowanym liderem na rynku medialno-telekomunikacyjnym i jedną z największych polskich firm prywatnych.
Polkomtel wchodząc do Grupy Cyfrowy Polsat może pochwalić się korzystnymi wynikami osiągniętymi w pierwszych trzech kwartałach tego roku. Niemal 3,2 mln użytkowników internetu mobilnego, stabilna baza klientów kontraktowych oraz wysokie przepływy gotówkowe. To powody do zadowolenia dla właścicieli Polkomtelu, operatora sieci Plus. Spółka wygenerowała w trakcie 3 kwartałów br. ponad 2,2 mld złotych EBITDA, co stanowi wzrost o prawie 3% w stosunku do roku poprzedniego. To plasuje nieustannie Polkomtel jako najbardziej rentownego operatora w Polsce. Dzięki pozytywnej sytuacji finansowej, spółka po raz kolejny zadeklarowała do instytucji finansujących dobrowolną przedterminową spłatę kredytu w wysokości 800 mln złotych.

„To jest dla nas bardzo dobry rok – 12 miesięcy temu dokonaliśmy pierwszej przedpłaty kredytu w wysokości 800 mln złotych. W ubiegłym tygodniu powtórzyliśmy to osiągnięcie, powiadamiając o przedpłacie kolejnych 800 mln złotych. Po drodze udało nam się korzystnie refinansować nasze zadłużenie, dzięki czemu możliwe jest zmniejszenie odsetek o około 100 mln zł rocznie. Dzisiaj prezentujemy bardzo dobre wyniki finansowe firmy uzyskane w pierwszych trzech kwartałach br. Korzystne wyniki finansowe, jakie wypracowujemy w Plusie, osiągamy zarówno dzięki rozsądnej polityce kosztowej, racjonalnemu i skutecznemu zarządzaniu, jak i dbaniu o to, co jest dla nas najważniejsze, czyli o potrzeby naszych klientów” – podsumowuje Joanna Nieckarz, Członek Zarządu Polkomtelu.

(ź) plus

Written by: Maciej Bukała

No comments yet.

Leave Your Reply