Polkomtel – wyniki za I kwartał br

Pomimo spadku klientów Plus może pochwalić się najwyższą rentownością, przychodami od użytkowników oraz wzrostem zysku. Dane za I kwartał br. potwierdzają utrzymanie przez Polkomtel pozytywnego trendu przedstawionego w wynikach za ubiegły rok: EBITDA jest ponad 30% wyższa niż u konkurentów, spółka może pochwalić się najwyższym ARPU, a sieć Plus jest liderem na rynku klientów kontraktowych . Na koniec I kwartału 2012 roku z usług sieci Plus korzystało 13 856 tys. klientów.


EBITDA Polkomtelu jest w dalszym ciągu najwyższa w porównaniu do wyników wypracowanych przez pozostałych operatorów telefonii mobilnej. W I kwartale br. wyniosła 708 mln zł. Polkomtel może się pochwalić również najwyższym ARPU (39,00 zł) z wyraźną tendencją wzrostową w segmencie transmisji danych. Plus ma wciąż niezagrożoną pozycją lidera na rynku klientów kontraktowych.

 

Wyniki finansowe w mln PLN

(wg standardów MSR)

I Q 2011

I Q 2012

Przychody ogółem

1.761

1.759

EBITDA

700

708

EBITDA

jako % przychodów

39,8%

40,2%

 

Rosnące zapotrzebowanie na usługi oparte na transmisji danych przekłada się nie tylko na wyniki finansowe Polkomtela, ale również na zmianę trendów sprzedażowych. W ciągu roku liczba klientów Plusa korzystających ze smartfonów wzrosła aż o 47%. Niesłabnącym zainteresowaniem klientów cieszy się również mobilny szerokopasmowy internet, zarówno superszybkie LTE, jak i HSPA+/HSPA.

Nasze wyniki finansowe z pewnością wzbudzają zainteresowanie rynku, tym bardziej, że nie mając największej liczby klientów osiągamy wskaźniki, o których inni mogą marzyć.” – powiedział Wojciech Pytel, Członek Zarządu Polkomtel sp. z o.o. – „Spodziewamy się, coraz większego zainteresowania naszymi usługami wykorzystującymi transmisję danych. Jeśli dodać do tego bardzo duże zainteresowanie klientów oferowanym przez nas szerokopasmowym internetem oraz nowe oferty „telefoniczne”, czyli wprowadzony niedawno abonament bez limitu i nową ofertą „na kartę” to Plus jest obecnie jedynym na polskim rynku operatorem oferującym klientowi wszystko to, co chce mieć.”

(ź) Plus

Na koniec I kwartału 2012 roku z usług sieci Plus korzystało 13 856 tys. klientów, czyli w ciągu trzech miesięcy liczba klientów zmniejszyła się o 137 tys.




Written by: Maciej Bukała

3 komentarze Added

Join Discussion
  1. tomek 31-05-2012 |
    Ja tam plusowi żle nie życzę, ale taki spadek klientów to dobrze nie wróży. Przecież jak odeszło tyle ludzi to nadal będą odchodzić. A wtedy już rentowność na pewno będzie spadać. Kiedy tam w końcu w tym Plusie się obudzą, przecież odejście tylu klientów to tragedia i to w ciągu 3 miesięcy.
  2. qqqq 31-05-2012 |
    polacy nie doceniaja jakosci najwazniejsza jest cena. Dobrze ze sa zmiany w prepandzie Klienci na karte juz nie dlugo beda zadowoleni tez.
  3. waseliko 01-06-2012 |
    haha... tendencja spadkowa w Plusie dopiero się zacznie szczególnie w ofercie na kratę ! heyah wprowadził pakiet 1000 smsów do wszystkich sieci za ? no właśnie za 3.90 ważne 30 dni !!!! Oferta Simplusa nawet niema co robić przy ofercie Heyah !

Leave Your Reply