Qualcomm ogłasza wprowadzenie na rynek platformy, w której zastosowano technologię rozszerzonej rzeczywistości

Firma Qualcomm Incorporated poinformowała dzisiaj o dostępności platformy wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość (AR) dla smartfonów z systemem Android. Udostępnienie platformy w wersji 1.0, oferowanej za pośrednictwem witryny dla deweloperów firmy Qualcomm, oznacza pomyślne zakończenie testów beta. Programiści mogą teraz projektować, wprowadzać na rynek i sprzedawać aplikacje oparte na platformie AR.

 

Nagradzana platforma AR firmy Qualcomm zapewnia konsumentom dostęp do szerokiej oferty rozrywki i przekazywania informacji w oparciu o nową formę mediów interaktywnych. Liczne funkcje, w które wyposażono platformę, pozwalają programistom projektować wydajne i interaktywne rozwiązania trójwymiarowe w oparciu o obrazy istniejące w rzeczywistości, wykorzystywane na przykład w druku (w książkach, czasopismach, broszurach, biletach, oznakowaniach) oraz na opakowaniach produktów.

 

Platforma obsługuje różne środowiska programistyczne. Zestaw narzędzi programistycznych SDK dla rozszerzonej rzeczywistości firmy Qualcomm obsługuje w systemie Android programowanie natywne wraz z zestawem narzędzi, m.in. Android SDK i NDK. Moduł AR firmy Qualcomm dla mechanizmu Unity obsługuje technologię szybkiego tworzenia aplikacji (RAD) w oparciu o narzędzie służące do projektowania gier Unity 3. Dodatkowo aplikacja internetowa pozwala tworzyć i zarządzać zasobami obejmującymi obrazy, które można wykorzystać w każdym środowisku programistycznym.

 

Najlepsze na rynku parametry uzyskano dzięki innowacjom firmy Qualcomm z zakresu zaawansowanych algorytmów wizji komputerowej, jak również dzięki ścisłej integracji składników programowych i sprzętowych. Efektem jest zwiększenie realizmu obrazów graficznych na tle obrazów rzeczywistych. Aplikacje zaprojektowane z wykorzystaniem platformy będą działać we wszystkich smartfonach z systemem Android w wersji 2.1 lub wyższej, jednak optymalne rezultaty można uzyskać w telefonach wyposażonych w chipset Snapdragon firmy Qualcomm.

 

Jak powiedział Jay Wright, Senior Director ds. rozwoju firmy: „Qualcomm od wielu lat oferuje klientom zaawansowane technologie, które umożliwiają wprowadzanie innowacji i tworzenie nowych możliwości związanych z telefonami komórkowymi. Kontynuujemy tę tradycję, udostępniając wiodącą technologię AR szerokiej rzeszy projektantów do wykorzystania w celach handlowych. Liczba ponad 6 000 zarejestrowanych programistów pozwala nam mieć nadzieję, że będą powstawać aplikacje AR nowej generacji, oferowane następnie w sklepie Android Market i innych”.

 

Qualcomm i Big PlayAR podjęły niedawno współpracę z firmą Dallas Mavericks w celu wprowadzenia na rynek pierwszej komercyjnej aplikacji za pośrednictwem platformy firmy Qualcomm. Dzięki grze Mavs AR zaprojektowanej przez firmę Big PlayAR, kibice oglądający w hali American Airlines Center mecze rozgrywane przez drużynę Mavs mogli skierować swoje smartfony z zainstalowaną aplikacją Mavs AR na swoje bilety, aby zagrać w koszykówkę.

 

„Jesteśmy podekscytowani grą Mavs AR, która oferuje zupełnie nowe opcje rozrywki i interakcji kibicom drużyny Mavs” powiedział właściciel drużyny Mavs, Mark Cuban. „Gra okazała się wielkim sukcesem, dlatego planujemy wykorzystanie technologii AR w przyszłych kampaniach promocyjnych skierowanych do kibiców. Platforma AR firmy Qualcomm okazała się idealnym rozwiązaniem, umożliwiającym tworzenie aplikacji trójwymiarowych tego typu”.

 

Platforma AR firmy Qualcomm jest już dostępna pod adresem developer.qualcomm.com/ar.

Źródło: Qualcomm

Written by: Mariusz Burski

No comments yet.

Leave Your Reply