Rok na Plus. Bardzo dobre wyniki Polkomtelu w 2012 roku

Najwyższa EBITDA, największa baza klientów kontraktowych, silny cash flow, spłata ponad 1 mld kredytu i LTE w większości ofert i na wszystkich rodzajach urządzeń. Tak Polkomtel zamknął rok 2012. EBITDA Polkomtelu jest najwyższa w porównaniu do wyników wypracowanych przez pozostałych operatorów telefonii mobilnej. W 2012 roku wyniosła 2,795 mld zł, a marża EBITDA była rekordowa i najwyższa w historii spółki – wyniosła 39,2%. Operator ma również najwyższy na rynku wskaźnik ARPU (39,5 zł). Plus od wielu miesięcy szczyci się też niezagrożoną pozycją lidera w grupie najbardziej wartościowych, a zarazem lojalnych klientów kontraktowych. Stanowią oni ok. 54% wszystkich abonentów sieci Plus. Swój udział rynkowy w tej kategorii spółka szacuje na blisko 30%. Przychody w 2012 roku wyniosły 7,133 mld zł, przy czym w 4 kwartale było to 1,776 mld zł.

Wbrew temu co mówią inni nasi konkurenci, działając na rynku telekomunikacyjnym w Polsce można osiągać dobre wyniki i zarabiać. Polkomtel osiągnął wyniki finansowe o jakich pozostali operatorzy mogą tylko marzyć i cały czas realizuje jeden ze swoich głównych celów, czyli pozostanie najbardziej rentownym operatorem komórkowym w kraju. Możemy śmiało powiedzieć, ze jesteśmy „zieloną wyspą” i z każdym rokiem poprawiamy naszą marżę EBITDA zostawiając konkurencję w tyle.” – powiedziała Joanna Nieckarz, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych Polkomtel sp. z o.o. – „Wysoka EBITDA i cash flow pozwalają na szybsze oddłużanie spółki, przez co w trakcie ubiegłego roku spłaciliśmy ponad 1 miliard kredytu.

Rok 2012 w Plusie upłynął pod znakiem LTE. Plus jako pierwszy operator komórkowy wprowadził tę technologię i konsekwentnie uzupełnia portfolio usług i sprzętu, na niej opartych. Operator udostępnił LTE we wszystkich swoich taryfach mobilnego internetu. Do oferty wprowadzono praktycznie wszystkie dostępne na rynku urządzenia pozwalające na korzystanie z LTE: modemy LTE, przenośny router WiFi LTE, tablet LTE, laptop LTE i smartfony LTE! W 2012 roku Plus jako pierwszy operator na świecie osiągnął w technologii LTE prędkość ponad 150 Mb/s na częstotliwości 1800 MHz. Dzięki tym rozwiązaniom, wprowadzanym przez cały ubiegły rok w Plusie, dziś mówiąc o mobilnym internecie, mówimy o standardzie LTE.

Również w pozostałych ofertach widać było zmianę jakościową i Plus zaczął się pozytywnie wyróżniać się na rynku. Plus jako pierwszy operator w kraju wprowadził ofertę bez limitu dla klientów prepaid i mix. Również jako pierwszy operator zaproponował klientom abonamentowym łączoną ofertę „smartfon + tablet”, wspieraną kampanią reklamową Oba Ma.

Dla Plusa był to ważny rok, w którym spółka przeszła poważną reorganizację, ale jednocześnie potrafiła utrzymać swoją mocną pozycję rynkową.” – powiedział Członek Zarządu Polkomtelu Wojciech Pytel. – „Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przeprowadziliśmy modernizację części sieci, czego efektem jest zapewnienie najszybszego mobilnego internetu LTE blisko połowie mieszkańców Polski, a w zasięgu HSPA/HSPA+ znalazło się przeszło 93% populacji naszego kraju. Śmiało możemy więc mówić, że najlepszy i najszybszy mobilny internet jest w Plusie. Mamy najlepszą sieć mobilnego internetu w Polsce. Potrafiliśmy też zaskoczyć rynek całkowicie nowymi ofertami, o sukcesie których najlepiej świadczy, że podchwyciła je nasza konkurencja. Co równie istotne, w IV kwartale znów zwiększyliśmy bazę naszych klientów”.

Z usług sieci Plus na koniec 2012 roku korzystało prawie 13.839 tys. klientów.

Informacja Prasowa: Plus

Written by: Maciej Bukała

3 Comments Added

Join Discussion
  1. m 22-03-2013 |
    Złodzieje i zachłanni oszuści!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Rezygnuję z usług w sieci PLUS. Mam telefon na kartę i za każdym razem blokujecie mi konto pomimo tego iż są tam środki na koncie!!!!!!!!!!! Dzisiaj to już przesadziliście z tym szantażem i zachłanna nagonką wysyłając mi sms- a ,że jeśli nie zasilę konta w ciągu 3- dni to pozostałe środki mi przepadną 50.00 zł !!!!!!!!!!!!!!!! Takie gówno tylko w Polsce może się zdarzyć !!!!!!!!!!!!!!!! Przez 7 lat mieszkałam w Wielkiej Brytanii i nie było czegoś takiego. NIE WYWIĄZUJECIE SIĘ Z SERWISU POBIERACIE PIENIĄDZE I MAJĄC NA KONCIE 50.00 ZL CZŁOWIEK NADAL NIE MOŻE KOMUNIKOWAĆ SIĘ ZE ŚWIATEM. TOTALNY BRAK SZACUNKU DLA KLIENTÓW !!!! JA I MOJA RODZINA REZYGNUJEMY Z USŁUG TEJ BEZNADZIEJNEJ SIECI!!!!!!! TYLKO W POLSCE PRAWA KLIENTA SĄ ŁAMANE !!!!!!!!!!!!!! POBIERACIE PIENIĄDZE I NIE MOŻECIE ZAOFEROWAĆ SWEGO BEZNADZIEJNEGO SERWISU!!! ZACHŁANNOŚĆ I CHAMSTWO NIE POPŁACA. BEZ POWAŻANIA BYŁA KLIENTKA
  2. lt 22-03-2013 |
    Po pierwsze te żale to chyba nie bardzo tutaj bo to nie blog sieci Plus, tylko blog o sieci Plus. Po drugie włącz sobie rok ważności konta to nic Ci nie będą zabierać, widocznie masz jeszcze starą taryfę w Plusie na kartę.
  3. lt 22-03-2013 |
    taryfę sprawdzasz kodem *147# jak nie masz Plus na kartę to przechodzisz na nią tym kodem- *147*11# (opłata chyba 3zł) potem dajesz rok ważności konta tym kodem - *136*11*04# i doładowujesz np za 5 zł i masz ważne środki cały rok

Leave Your Reply