Telewizja w komórkach dociera do 5,5 mln Polaków

Info-TV-FM dociera z sygnałem telewizji mobilnej DVB-H do 5,5 mln Polaków, ale ciągle nie podpisała umów na sprzedaż usługi z operatorami komórkowymi. Spółka liczy, że uda się to w drugiej połowie 2010 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anna Streżyńska przyznała w środę PAP, że do UKE dotarły sygnały o tym, że Info-TV-FM przygotowuje nową ofertę hurtową skierowana do operatów komórkowych.





Nie znamy szczegółów. To jest ich biznesowy plan i spółka Info-TV-FM nie musi go przedstawiać UKE” – powiedziała.

Spółka Info-TV-FM, pod koniec września ubieglego roku, uruchomiła komercyjną sprzedaż usług mobilnej telewizji. Przedstawiła wówczas hurtową ofertę świadczenia usług multimedialnych. Według cenników miesięczna opłata za klienta korzystającego z pakietu podstawowego to 1,30 zł. Za każdy program płatny przewidziano opłatę 0,80 zł, przy czym wartość ta może się zmienić w zależności od ostatecznej listy kanałów płatnych. Do powyższych opłat doliczyć należy miesięczną opłatę za dostęp do sieci, która maleje wraz z liczbą korzystających klientów. Początkowa stawka (do 50 tys. użytkowników) to 1,6 mln zł miesięcznie.

W sytuacji, w której nie uda się podpisać umów, a minie termin, w którym spółka miała pokryć sygnałem określoną część kraju, UKE zacznie się interesować tym, dlaczego na rynku nie ma oferty detalicznej.

Wtedy poprosimy ich (Info-TV-FM – PAP) o ofertę. Ewentualne cofnięcie rezerwacji związane jest z oceną tego, czy wina leżała po stronie właściciela rezerwacji częstotliwości. (…) Jeśli się okaże, że oni przedstawili absurdalne biznesowo oferty, a operatorzy nie mogli ich przyjąć, to wina leży po stronie Info-TV-FM. Jeżeli to są oferty podlegające negocjacjom, to nie można mówić o winie Info-TV-FM” – powiedziała Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Przypominamy, że aż 75% ankietowanych zadeklarowało chęć zakupu usługi telewizji mobilnej w abonamencie za cenę 10 zł miesięcznie. Na razie można oglądać ją za darmo, w telefonach wyposażonych w tzw. tuner DVB-H. Darmowo do czasu, gdy Info-TV-FM podpisze umowy z detalistami.Średni czas korzystania z usługi wyniósł 107 minut dziennie. Takie są wyniki badania marketingowego przeprowadzonego przez GfK Polonia podczas programu pilotażowego telewizji mobilnej DVB-H w Warszawie.

Zakupem usługi w cenie 15 zł miesięcznie byłoby zainteresowanych 59% osób biorących udział w badaniu. Uczestnicy pilotażu przeprowadzonego w Warszawie na zlecenie INFO-TV-FM przez GfK Polonia podkreślali, że telewizja nie kojarzy się już wyłącznie z domem. Mobilność sprawia, że można cieszyć się ulubionymi programami w dowolnym miejscu.

W Warszawie telewizja mobilna została uruchomiona we wrześniu 2009 r., a obecnie działa również w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Lublinie, Katowicach, Słupsku, Gorzowie, Zielonej Górze i Elblągu. Do końca 2011 r. obejmie swoim zasięgiem 31 miast.

Firma od czasu uruchomienia usługi nie podpisała jednak żadnej takiej umowy. Przedstawiła ofertę handlową, która nie spotkała się z zainteresowaniem potencjalnych detalistów. Info-TV-FM ciągle jednak liczy, że do tego dojdzie.

Myślę, że telewizja mobilna ruszy detalicznie w drugiej połowie 2010 r.” – powiedział w środę PAP prezes NFI Magna Polonia (właściciela Info-TV-FM) Albert Kuźmicz.

Zaznaczył, że firma prowadzi cały czas rozmowy z operatorami komórkowymi, ale nie chciał zdradzić, z którymi.

Powiedział też, że nadajniki telewizji mobilnej Info-TV-FM znajdują się już w 11 polskich miastach. W jej ofercie znajduje się kilkanaście zróżnicowanych programów telewizyjnych i radiowych. Polska jest siódmym krajem w Europie, w którym została uruchomiona usługa mobilnej telewizji DVB-H.

Źródło: Telix.pl





Written by: Radosław Witan

No comments yet.

Leave Your Reply