W roku 2010 Polkomtel wydał najwięcej na reklamę

Wszyscy czołowi operatorzy komórkowi zwiększyli w ub.r. wydatki na kampanie w prasie, radiu i telewizji – wynika z danych cennikowych Kantar Media (dawniej Expert Monitor). W sumie wyniosły one 2,1 mld zł, czyli o blisko 318 mln zł więcej niż w ub.r.

Liderem pod względem wydatków reklamowych jest nadal Polkomtel SA (operator sieci Plus), który w ub.r. wydał na reklamę 712,7 mln zł (wzrost o 138,7 mln). Drugi jest PTK Centertel (Orange), który przeznaczył na reklamę 567,2 mln zł (wzrost o 31,8 mln). Na kolejnych miejscach uplasowały się: Polska Telefonia Cyfrowa (Era, Heyah ) – 508,6 mln zł (wzrost o 73,9 mln), spółka P4 (Play, Play Fresh) – 319,7 mln zł (wzrost o 73,3 mln). Kwoty te nie uwzględniają uzyskanych przez reklamodawców rabatów.
W tym roku ranking telekomów uwzględniający ich wydatki reklamowe może się zmienić, głównie za sprawą rebrandingu Ery (PTC) na T-Mobile. Jest on planowany po tym, jak pod koniec ub.r. Deutsche Telekom, właściciel marki T-Mobile, poinformował o przejęciu 100 proc. udziałów w PTC. Zdaniem Jakuba Bierzyńskiego, CEO Omnicom Media Group, PTC może stać się nawet liderem wydatków na reklamę wśród telekomów. – Rebranding jest marketingową, kosztowną operacją. Musi się odbyć szybko, to kampania totalna i na pewno spowoduje znaczące podwyższenie budżetu reklamowego operatora T-Mobile – ocenia Bierzyński.
Jednak Jakub Potrzebowski, prezes ZenithOptimedia Group, zauważa, że jeśli nawet PTC zostanie liderem wydatków w branży, to nie na długo. – Rebranding to jednorazowa akcja i zapewne po jej przeprowadzeniu T-Mobile nie będzie się już tak intensywnie reklamował – przewiduje.
Polkomtel i PTK Centertel nie zdradzają wielkości swoich budżetów reklamowych na ten rok. Play zapowiada utrzymanie w tym roku wydatków na poziomie ubiegłorocznym.

Źródło: Press

Written by: Piotr Kowalik

No comments yet.

Leave Your Reply