Xperia PLAY – pierwszy na świecie smartfon z licencją PlayStation

Firma Sony Ericsson wprowadziła dziś na rynek nowatorski smartfon Xperia™ PLAY. Jest to najnowszy telefon z rodziny Xperia™ działający na platformie Android.

Smartfon ten oparty na systemie Android posiada wszelkie zalety, jakich użytkownicy mogą oczekiwać od rodziny Xperia™ Sony Ericsson: najlepsze w swojej klasie doświadczenie rozrywki, wspaniały aparat fotograficzny o rozdzielczości 5 megapikseli, olśniewający ekran wielo-dotykowy o przekątnej 4 cale oraz fantastyczny dostęp do aplikacji w Android Market™ i portali społecznościowych.

A niezależnie od wspomnianych zalet można wysunąć panel do gier i całkowicie zanurzyć się w nowym świecie gier mobilnych.  Wysuwany panel odsłania cyfrowy “D pad”, dwa analogowe panele dotykowe, dwa przyciski znajdujące się na górnej krawędzi telefonu oraz cztery ikony PlayStation: kółko, krzyżyk, kwadrat i trójkąt.  Zoptymalizowany procesor Snapdragon 1 Ghz CPU firmy Qualcomm oraz wbudowany procesor graficzny Adreno GPU dostarczają gładkiej jak jedwab jakości gier mobilnych o parametrach 60fps play-back 3D z możliwością surfowania po sieci przy minimalnym zużyciu energii, tak aby użytkownicy Xperia™ PLAY mogli cieszyć się wielogodzinną wytrzymałością baterii i długim czasem grania.

Rikko Sagaguchi, Executive Vice President i Chief Creation Officer w Sony Ericsson powiedział: “Dziś, w Sony Ericsson, przeżywamy moment wielkiej dumy, ponieważ wprowadzamy na rynek produkt prawdziwie rewolucyjny. Telefon Xperia PLAY, będący doskonałą realizacją naszej wizji łączącej komunikację i rozrywkę, na zawsze zmieni sposób myślenia ludzi o smartfonach i grach mobilnych”.

Model Xperia™ PLAY będzie dzialał na oprogramowaniu Gingerbread (wersja 2.3) najnowszej wersji platformy Google Android™. Xperia™ PLAY będzie także pierwszym urządzeniem, które otrzyma certyfikat PlayStation. Oznacza to, że telefon ten będzie miał dostęp do zawartości gier firmowanych przez PlayStation® i udostępnianych za pośrednictwem inicjatywy PlayStation® Suite, aktualnie będącej w przygotowaniu przez Sony Ericsson Entertainment. Będzie ona uruchomiona później w tym roku kalendarzowym.

Kazuo Hirai, Prezes Networked Products and Services Group w Sony Corporation powiedział: “Z ogromną radością patrzę jak Xperia PLAY, pierwszy smartfon posiadający licencję PlayStation, jest wprowadzany na rynek. Xperia PLAY stanowi unikalną ofertę na rynku i jest kolejnym przykładem wspaniałych produktów i usług wprowadzanych na rynek, które powiększają imponujący dorobek firmy Sony”.

Sony Ericsson został partnerem kluczowych wydawców gier, aby zaoferować swoim użytkownikom pełen życia ekosystem gier przy wprowadzeniu produktu na rynek, a także w dalszym okresie, przekazując do dyspozycji wiele nowych i najbardziej popularnych tytułów, dostępnych poprzez Android™ Marketplace. Najważniejsze oferowane tytuły gier dla telefonu Xperia™ PLAY obejmują Need for Speed firmy EA, Sims 3 oraz pierwszą na świecie wersję multiplayer FIFA 10 dla telefonu komórkowego. Firma GLU Mobile/Activision dostarczy grę Guitar Hero, a Gameloft – Assassin’s Creed i Sprlinter Cell. Sony Ericsson jest także partnerem Unity Technologies i korzysta z jej nagrodzonej platformy programistycznej, aby zapewnić stały dopływ wysokiej jakości tytułów gier 3D.

Pan Sakaguchi powiedział również: “Wprowadzenie na rynek telefonu Xperia PLAY nie byłoby możliwe bez ścisłej współpracy firm Google i Sony Computer Entertainment. Zaangażowanie tak wielu wiodących w branży producentów gier w jeszcze większym stopniu świadczy o tym, że telefon Xperia PLAY spełni oczekiwania, które od dawna żywili wobec niego odbiorcy z całego świata”.

Xperia™ PLAY oraz gry posiadające licencję PlayStation są wspaniałymi przykładami innowacji, z których można korzystać w otwartym ekosystemie Android”, powiedział Andy Rubin, Vice President of Engineering w Google.

Uprzednio zainstalowana aplikacja pozwoli użytkownikom na szybkie znalezienie i wczytanie gier optymalnie dostosowanych do działania w telefonie Xperia PLAY. Umożliwi im też łatwy dostęp do ostatnio używanych gier i podgląd informacji o pobranych przez nich grach.

Model Sony Ericsson Xperia™ PLAY będzie dostępny na wybranych rynkach od marca 2011.

Co mówią nasi partnerzy?

Electronic Arts, Travis Boatman, VP Worldwide Studios for EA Mobile:

“Firma EA ściśle współpracowała z Sony Ericsson, aby umożliwić działanie ekscytujących wersji naszych najlepiej sprzedających się i najbardziej cenionych przez odbiorców gier, takich jak The Sims™ 3 i EA SPORTS™ FIFA 10, na telefonie Xperia PLAY. Specjalna klawiatura przeznaczona do gier oferuje miłośnikom gry FIFA to, co najważniejsze w grze w piłkę nożną – najlepszą z możliwych kontrolę piłki, szybkie wybieranie gracza na boisku, gładkie podania piłki i wiele innych funkcji. Unikalny panel do gier telefonu Xperia PLAY oferuje także potężne możliwości kontroli w grze The Sims 3, przekazując w ręce fanów tej franczyzy całkowicie nowe doświadczenie symulacji życia. Nie możemy doczekać się chwili, w której zobaczymy jak użytkownicy korzystają z naszych wspaniałych gier, na wiele nowych sposobów, w smartfonie Xperia PLAY”.

Gameloft, Michel Guillemot, Prezes:

“Cieszymy się, że możemy być partnerem firmy Sony Ericsson i zaoferować katalog dziesięciu naszych najlepiej sprzedających się gier przy wprowadzeniu na rynek modelu Sony Ericsson Xperia PLAY”, powiedział Michel Guillemot, Prezes firmy Gameloft. „Moja wizja firmy Gameloft, od początku jej istnienia, polegała na przemianie gier wideo w prawdziwie masowy rynek rozrywki.  Wizja ta realizuje się wraz z wprowadzeniem na rynek modelu Xperia PLAY, który łączy doskonały smartfon do codziennego użytku z prawdziwym pulpitem gier, zapewniając najlepsze doświadczenie użytkownika związane z grami, jakie kiedykolwiek zaistniało w telefonie komórkowym. W ciągu następnych sześciu miesięcy Gameloft wesprze wprowadzenie nowego modelu na rynek ponad dwudziestoma tytułami gier, w których będzie można w pełni wykorzystać moc nowego urządzenia”.

Glu Mobile, Niccolo de Masi, CEO:

“Strategiczna współpraca firmy Glu z Sony Ericsson polega na połączeniu działań firm innowacyjnych w dziedzinie technologii mobilnej i gier. Z niecierpliwością oczekujemy chwili, w której tworzenie społecznościowych gier mobilnych nabierze jeszcze większego rozmachu. Gry będą powiązane z niezwykle atrakcyjnymi ofertami Sony Ericsson dotyczącymi najnowszych urządzeń mobilnych.”

Nasi partnerzy – twórcy treści multimedialnych przy wprowadzeniu produktu na rynek:

Sony Computer Entertainment

Digital Chocolate

Digital Legends

Electronic Arts

Fishlabs

Gamehouse

Gameloft

Glu Mobile

Handy Games

Namco Bandai Networks

Polarbit

PopCap

Trendy Entertainment

Unity Tecnologies

Więcej informacji, zdjęć i filmów wideo na stronie: www.sonyericsson.com/mwcnews

Xperia™ PLAY w skrócie:

Sony Ericsson Xperia PLAY
Aparat fotograficzny 5.1 megapiksela

Autofokus

Flash / Photo light

Geo tagging

Stabilizator obrazu

Wyślij do sieci

Dotykowy fokus

Oświetlenie wideo

Wideo nagrywanie

Wideo blogging

Muzyka Album art

Stereo Bluetooth™ (A2DP)

Google™ Music Player

Muzyczne dzwonki (MP3/AAC)

Usługa* PlayNow™

Odtwarzacz muzyczny Sony Ericsson

Głośniki stereo

Aplikacja do rozpoznawania utworów TrackID™

Internet Android Market™*

Zakładki

Wyszukiwanie* Google™

Wyszukiwanie głosowe* Google™

Pan & zoom

Wyszukiwarka internetowa (Webkit)

Komunikacja Lista połączeń

Połączenia konferencyjne

Aplikacja Facebook™ (z Android Market™)

Google™ Talk*

Redukcja hałasu

Dzwonki polifoniczne

Głośnik

Sony Ericsson Timescape™***

Aplikacja Twitter™ (z Android Market™)

Alarm wibrujący

Wiadomości Android Cloud to Device messaging (C2DM)

Konwersacje

Email

Google Mail™*

Wiadomości błyskawiczne

MMS

Słownik T9

Dyktafon

SMS

Wzornictwo Autorotacja

Klawiatura (na ekranie, 12 przycisków )

Klawiatura (na ekranie, QWERTY)

Obrazkowa tapeta

Dotykowy ekran

Animowane tapety

Rozrywka Gry 3D

Przyciski dedykowane do gry

Flash Lite™

Gra kontrolowana gestami

Gra kontrolowana ruchem

Wideo streaming

YouTube™

Organizator Budzik

Kalkulator

Kalendarz

Edytor dokumentów

Czytnik dokumentów

E-Manual

Tryb lotniczy

Kalendarz™ Google

Galeria Google 3D™

Przycisk nieskończoności

Książka telefoniczna

Set-up Wizard

Widget manager

Łączność 3.5 mm audio jack

aGPS

Bluetooth™

Certyfikowany DLNA

Google Latitude™

Usługa lokalizacyjna Google Location Service

Google Maps™ z funkcją Street View

Media Transfer Protocol support

Micro USB

Modem

Synchronizacja poprzez Facebook™**

Synchronizacja poprzez Google Sync™

Synchronizacja poprzez Microsoft Exchange ActiveSync®

Synchronizacja poprzez Sony Ericsson Sync

Wsparcie wysokiej prędkości USB 2.0

Wi-Fi™

Funkcjonalność Wi-Fi™ Hotspot

* usłua dostępna na wybranych rynkach.

** wymagane zainstalowanie aplikacji Facebook™ na urządzeniu.

Usługi* Google™

* usługi mogą nie być dostępne na wszystkich rynkach

Android Market™ Client

Gmail™

Google Calendar™

Google Gallery 3D™

Google Latitude™

Google Maps™ z funkcją Street View

Google Media Uploader

Google Music Player™

Google Phone-top Search

Google Search widget

Google Sync™

Google Talk™

Google Voice Search

Set-up Wizard

YouTube™

Ekran
Akcesoria W zestawie:
Fakty Rozmiar: 119 x 62 x 16 mm

Waga: 175 gram

Pamięć telefonu: 400 MB

Wsparcie karty pamięci: microSD™ do 32 GB

Dołączona karta pamięci: 8GB microSD™

System operacyjny: Google™ Android 2.3 (Gingerbread)

Procesor: 1 GHz Scorpion ARMv7

Czas rozmowy i sieci Sieci

Czas rozmowy GSM/GPRS: do 8 godz. 25 min*

Czas czuwania GSM/GPRS: do 425 godz.*

Czas rozmowy UMTS: do 6 godz. 25 min*

Czas czuwania UMTS: do 413 godz.*

Czas rozmowy CDMA2000®: do 7 godz. 40 min*

Czas czuwania CDMA2000®: do 405 godz.*

Czas grania: Do 5 godz. 35 min*

Odtwarzanie MP3: do 30 godz. 35 min*

Sieci

UMTS HSPA 800, 850, 1900, 2100

GSM GPRS/EDGE 850, 900, 1800, 1900

UMTS HSPA 900, 2100

GSM GPRS/EDGE 850, 900, 1800, 1900

CDMA2000®, cdmaOne, EVDO

Kolory Biały

Czarny

1) Fakty i liczby mogą różnić się w zależności od wersji sprzedawanej na rynkach lokalnych.

2) Czas rozmowy i czuwania zależy od ustawień sieci, typu karty SIM, podłączonych akcesoriów oraz innych aktywności, np. gier. Zawartość zestawu oraz opcje kolorystyczne mogą być różne na różnych rynkach. Pełna oferta akcesoriów może być niedostępna na danym rynku.

Źródło: Sony Ericsson

Written by: Mariusz Burski

No comments yet.

Leave Your Reply