Ponad 1,5 miliona zarejestrowanych użytkowników, zaangażowana społeczność reporterów drogowych, współpraca z największymi operatorami sieci komórkowych oraz wiodącymi producentami telefonów – to bilans sześciu lat działalności NaviExpert na rynku nawigacji mobilnych.
W listopadzie 2005 roku, firma NaviExpert zaczynała jako start up i stawiała pierwsze kroki na rynku, wydając 18 listopada premierową wersję nawigacji samochodowej NaviExpert 1.0., która od momentu powstania przeszła niejedną metamorfozę.
Dziś NaviExpert jest jednym z najsilniejszych graczy na polskim rynku dzięki partnerstwu z głównymi operatorami: Orange, T-Mobile, Plus, Play, wiodącymi producentami telefonów i tabletów: Samsung, HTC, LG, Sony Ericsson, Motorola, ZTE oraz Huawei, a także innymi mniejszymi producentami.
Po 6 latach firma może pochwalić się również 1,5 mln zarejestrowanych użytkowników, z których ponad 300 tysięcy jest aktywnych na co dzień. To właśnie użytkownicy stanowią o sile NaviExpert. Dzięki nim generowane są, w czasie rzeczywistym, najbardziej aktualne dane o natężeniu ruchu drogowego, które przetwarzane w technologii Community Traffic online, pomagają kierowcom omijać korki i utrudnienia drogowe. To społeczność użytkowników nawigacji tworzy najbardziej aktualną bazę ostrzeżeń przed fotoradarami i miejscami częstych kontroli. Dziennie otrzymujemy ponad 1000 zgłoszeń/potwierdzeń ich lokalizacji. Interaktywny system, kreowany przez samych użytkowników, generuje finalnie bezpieczną, optymalną w realnych warunkach drogowych, trasę pozwalającą dojechać kierowcy na miejsce, na czas.
Jak działa NaviExpert? Przede wszystkim dzięki zaangażowaniu navi-społeczności, która miesięcznie przemierza ponad 89 000 000 km. Jest ona głównym źródłem bieżących aktualizacji drogowych dotyczących nowych inwestycji, zmian w organizacji ruchu, remontów i wszelkich ulicznych utrudnień. Dane spływają również od drogowych reporterów z poziomu aplikacji lub za pośrednictwem serwisu korkosfera.pl i Web formularza. Miesięcznie, na ich podstawie NaviExpert dokonuje ponad 300 korekt map związanych z prowadzonymi remontami oraz nanosi nowo oddane odcinki dróg.
Twórcy aplikacji idą także z duchem czasu i starają się odpowiadać na rosnące potrzeby w zakresie lokalizacji i komunikacji. Dlatego też NaviExpert posiada bardzo bogatą bazę danych interesujących punktów, czyli tzw. POI (Points of Interest), np. restauracji, stacji paliw, sklepów, urzędów. Osobom poszukującym pomysłów na spędzenie wolnego czasu, aplikacja dostarcza szczegółowych informacji o wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Tak zwany „POI Explorer” pozwala na odnalezienie interesującej nas lokalizacji (sklepu, hotelu, placówki medycznej) bez konieczności wypełniania formularzy stosowanych w tradycyjnych nawigacjach. Wystarczy wpisać lub wypowiedzieć słowo klucz lub skrót. Aby wyjść do kina na konkretny film, wystarczy podać tytuł filmu na jaki się wybieramy, a w wyniku wyszukiwania otrzymamy listę kin oraz godziny seansów.
Udostępniając użytkownikom możliwość wysyłania z poziomu aplikacji, swoich lokalizacji przez SMS i na profil Facebook, NaviExpert staje się doskonałą platformą komunikacji pomiędzy użytkownikami. Aby zorganizować spotkanie, wystarczy jedną wiadomością powiadomić zainteresowanych o miejscu planowanego spotkania, bez konieczności wpisywania adresu
i tłumaczenia drogi dojazdu. Powiadamianie bliskich o tym gdzie aktualnie jesteśmy i co robimy staje się dziecinnie proste.
Skuteczność technologii NaviExpert potwierdzona i doceniona została nie tylko w wielu zewnętrznych testach prowadzonych przez media i niezależne instytucje, ale również dzięki zdobywanym licznym nagrodom – Laur Konsumenta 2010 w kategorii Odkrycie czy Złota Antena – nagroda Świata Telekomunikacji. NaviExpert otrzymał rekomendację najlepszej nawigacji na Androida na największym forum społeczności Android.com.pl.
„Nagrody motywują nas nieustannie, aby wciąż rozwijać aplikację NaviExpert o dodatkowe funkcjonalności”, mówi Paweł Kozłowski, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu NaviExpert. „Wychodzimy w tym aspekcie naprzeciw oczekiwaniom naszych użytkowników. Przewidujemy również, że w 2012 NaviExpert zostanie zainstalowany na ponad 2,5 mln nowych smartfonów co pozwala stawiać sobie coraz to śmielsze cele na przyszłość”.
Źródło: NaviExpert