Dziś, pokazem w krakowskim kinie Mikro podczas festiwalu Off Plus Camera, kończy się akcja„13 wcieleń Tomasza M.”, czyli konkurs na krótkometrażowy obraz realizowany telefonem komórkowym przez internautów. Za sprawą przedsięwzięcia zainicjowanego przez sieć telefonii komórkowej Plus wspólnie z telewizją internetową Lookr.tv: przez prawie 3 miesiące na stronie www.tomaszm.com powstawał krótkometrażowy film, którego współautorem mógł zostać każdy z internautów. Do projektu filmowcy-amatorzy zgłosili 341 klipów wideo nakręconych komórkami. Do każdego wcielenia związanego z tytułowym bohaterem tworzony był oddzielny epizod składający się z fragmentów produkcji użytkowników, który wzbogacano o oryginalną muzykę i głos lektora użyczony przez znanego z licznych produkcji telewizyjnych, aktora Olina Gutowskiego. Widzowie śledzący internetowy serial, złożony z 13 odcinków, mieli szansę zadecydować jak zakończy się historia, oglądając i wybierając jedną ze ścieżek fabularnych w interaktywnym finale „13 wcieleń Tomasza M.”.
Spośród uczestników akcji wyłoniono autorów najciekawszych propozycji wideo i nagrodzono telefonami Xperia X10™ ufundowanymi przez Sony Ericsson, a także 2.dniowym wyjazdem do Krakowa sponsorowanym przez Polkomtel, gdzie zwycięzcy mogą oglądać festiwalowe projekcje oraz uczestniczyć w pokazie ich własnego filmu.
Jest to pierwszy polski projekt internetowy wykorzystujący ideę crowdsourcingu w produkcji krótkometrażowego filmu nakręconego telefonem komórkowym, który zostanie zaprezentowany na największym festiwalu filmów niezależnych w kraju, Off Plus Camera. Za montaż i udźwiękowienie finalnej wersji „13. wcieleń Tomasza M.” odpowiedzialny był popularny w sieci muzyk i performer CeZik, autor m.in. hitu „Forfiter Blues”. Wokół konkursu zrealizowano niestandardowe działania promocyjne – tytułowy bohater prowadził wirtualne życie, posiadał swoje konta na serwisach społecznościowych: Fotka.pl, Spryciarze.pl oraz Wykop.pl, a na stronie www.tomaszm.com dostępny był również jego numer telefonu. W projekt włączyły się internetowe osobowości: bloger Kominek (wystąpił w interaktywnym zakończeniu) i twórca wideoporadników technologicznych, Kamil Scheicht.
Dotychczas materiały wideo związane z projektem odtworzono 427 000 razy. Dziś odbędzie się jednak premiera najważniejszego, czyli finalnej wersji autorstwa CeZika. Film wyświetlany będzie równolegle offline (kino) i online (strony www.tomaszam.com oraz strony partnerów i patronów akcji). Patronat nad projektem objęły: radio RMF FM, telewizja Tele 5, serwisy Kozaczek.pl, Dziennik Internautów (di.com.pl) i SFD.pl .
Zobacz jak wygląda film: