Piękna wakacyjna pogoda zachęca zarówno do aktywnego wypoczynku nad wodą, wędrówek górskich jak i zwykłego leniuchowania na świeżym powietrzu. W najpopularniejszych nadmorskich i mazurskich ośrodkach wypoczynkowych dodatkową atrakcją tegorocznego lata będzie road show edukacyjno-rozrywkowy poświęcony LTE – najszybszemu internetowi mobilnemu w kraju. Jeśli wybierasz się na wakacje pod koniec lipca lub w sierpniu i zamierzasz zatrzymać się w okolicach Mrągowa, Malborka, Mikołajek, Giżycka, Gdyni, Pucka, Helu, Międzyzdrojów lub Sopotu, masz nie tylko szansę na pasjonujące spotkanie z nowoczesną techniką, ale też na dobrą zabawę.
LTE rewolucjonizuje mobilny internet. Jego parametry wytrzymują porównanie z najlepszymi połączeniami stacjonarnymi. Zarówno pasjonaci nowoczesnej techniki jak i zwykli użytkownicy będą mogli poeksperymentować z LTE w czasie letniego road show organizowanego przez Plusa, we współpracy z Samsungiem będącym partnerem technologicznym akcji. W specjalnych namiotach znajdą się stanowiska komputerowe z dostępem do internetu LTE oraz nowoczesne tablety Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE. Wszyscy chętni będą mogli ściągać aplikacje, surfować po sieci, oglądać programy telewizyjne, pobierać zdjęcia, pliki muzyczne Muzodajni, zamieścić nowe wpisy na swoim profilu społecznościowym, sprawdzić, jak szybko da się ściągnąć najnowszy film albo nową wersję ulubionej gry. Dodatkowo w ciągu dnia doświadczeni instruktorzy poprowadzą warsztaty piosenkarskie, a wieczorem będą organizowane imprezy i koncerty. Zabawę przy muzyce zapewni Maciek Rock oraz zespoły Szulerzy, InoRos, Lemon, Bliss oraz Jimmie Wilson. Road show LTE odwiedzi Mrągowo (28-29 lipca), Malbork (31 lipca – 1 sierpnia), Mikołajki (3-4 sierpnia), Giżycko (5-6 sierpnia), Gdynię (8-9 sierpnia), Puck (11-12 sierpnia), Hel (14-15 sierpnia), Międzyzdroje (21-22 sierpnia) i wreszcie Sopot (24-25 sierpnia).
Z innowacyjnych rozwiązań dostępnych w ofercie Plusa możemy korzystać już w drodze do wybranego ośrodka wypoczynkowego. Właściciele smartfonów mogą ściągnąć na swój telefon NaviExpert Plus, najlepszą w tej chwili nawigację dla kierowców i pieszych. Eksperci motoryzacyjni w bezlitosnym teście Antyradia i magazynu Auto Świat przyznali jej najwyższe wyróżnienie. Najbardziej aktualne mapy, podpowiedzi dla pieszych oraz możliwość zainstalowania i przetestowania aplikacji przez 7 dni po wysłaniu SMS a o treści NAVI na numer 8045, to najważniejsze zalety NaviExperta.
Tak jak NaviExpert pomaga odnaleźć najszybszą trasę dojazdu i najbliższy przystanek autobusowy w czasie górskiej wycieczki, tak aplikacja „Gdzie Jest Dziecko” daje poczucie bezpieczeństwa rodzicom. Wysłanie wiadomości SMS, tym razem GJD na numer 8045, umożliwia pobranie na telefon komórkowy aplikacji zawierającej mapę, na której w każdym momencie możemy sprawdzić, gdzie znajduje się nasza pociecha.
Usługa Avocado pozwala natomiast na szybkie wsparcie finansowe najbliższych. Wystarczy, że znamy numer telefonu osoby, której chcemy przelać pieniądze. Nie musi ona nawet posiadać konta w banku: wysyłamy SMS z podaniem odpowiedniej treści i kwotą przelewu, a np. nasze dziecko, spędzające wakacje z przyjaciółmi na drugim końcu kraju, za pomocą smsowego kodu może podjąć sumę do 500 PLN z dowolnego bankomatu sieci BZWBK. Więcej informacji na temat przydatnych w sezonie letnim aplikacji na telefony komórkowe znaleźć można na stronie www.plus.pl/aplikacjenalato.
Od kilkunastu lat Plus kontynuuje współpracę z wodnymi i górskimi służbami ratowniczymi. Bezpieczeństwo na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich zwiększa serwis pogodowy „SMS Meteo”, uzupełniający System Ostrzegania Pogodowego. Redagowany przez ratowników Mazurskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego serwis wysyła dwa razy dziennie SMSy z prognozami pogody, a w przypadku nadchodzącego jej załamania dodatkowe ostrzeżenia. Aktywacja serwisu, następuje po wysłaniu SMS o treści METEO na numer 7668. Koszt tygodniowej subskrypcji serwisu to (6 zł netto tj. 7,38 zł brutto) z czego część środków przekazywana jest mazurskim ratownikom.
Turyści, którzy wybrali urlop w górach, mają dostęp do informacji o aktualnych warunkach pogodowych i zagrożeniach atmosferycznych dzięki Systemowi Informacji Wizualnej dla Turystów, który Plus zbudował wspólnie z ratownikami górskimi najpierw w Tatrach, a potem rozszerzył na wszystkie pozostałe pasma górskie w kraju. System zarządzany jest przez dyżurnych ratowników TOPR i GOPR i wykorzystuje monitory zainstalowane w schroniskach, dolnych i górnych stacjach kolejek oraz w innych wybranych lokalizacjach uczęszczanych przez amatorów górskich wędrówek.
Nowoczesne technologie, a zwłaszcza mobilny dostęp do internetu, odgrywają ogromną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa turystom. Powstałe dzięki wsparciu Plusa Centra Koordynacji Ratownictwa wraz z ośrodkami pomocniczymi są podstawą unikalnego w skali światowej Zintegrowanego Systemu Ratownictwa. Przed uruchomieniem systemu zlokalizowanie osoby, która wezwała pomoc np. na niestrzeżonym kąpielisku, zajmowało przeciętnie od 15 do 25 minut. Dziś, dzięki systemowi ratownictwa zbudowanemu przy wsparciu Plusa, czas ten wynosi od 1,5 do 3 minut.
Należy podkreślić, że system jest w pełni funkcjonalny dla użytkowników wszystkich innych sieci komórkowych i stacjonarnych. Od chwili uruchomienia Zintegrowanego Systemu Ratownictwa 70% z ponad 10 tys. interwencji GOPR, TOPR i WOPR doszło do skutku po połączeniu na numery 601 100 100 nad wodą i 601 100 300 w górach. Również tego lata ten ciągle rozbudowywany system zapewni bezpieczeństwo setkom tysięcy turystów.