Plus Blog

Oferta w Plusie, Telefony, Telekomunikacja, Testy Telefonów, LTE

Plus dla Dzieci – Pierwsze urodziny 116 111

W ramach prospołecznej działalności Polkomtel S.A. rok temu, 6 listopada we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje uruchomił pierwszy, bezpłatny ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, służący młodzieży i dzieciom potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony. Telefon zapewnia dzwoniącym kontakt z fachowcami w trudnych dla nich sytuacjach. Linia 116 111 obsługiwana jest przez wykwalifikowanych psychologów i pedagogów, którzy są w stanie udzielić młodym ludziom profesjonalnej porady w sytuacjach kryzysowych. W celu udostępnienia numeru Polkomtel S.A. stworzył platformę technologiczną, dzięki której numer 116 111 jest dostępny dla wszystkich potrzebujących niezależnie od obsługującej ich sieci. Sieć Plus zapewniła Fundacji również profesjonalne call center do obsługi numeru.

6178-450

Informacja ze strony:  Fundacja Dzieci Niczyje; www.fdn.pl

Konsultanci Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 każdego dnia odbierają setki dramatycznych rozmów. Dzwonią do nich dzieci z całej Polski: potrzebujące pomocy, wsparcia, opieki, a przede wszystkim – zwykłej rozmowy. O codziennych smutkach, radościach, problemach w szkole, kłótniach z kolegami i niezrozumieniu ze strony najbliższych… Dzieci proszą o rady i wskazówki; chcą razem z konsultantami szukać rozwiązań trudnych sytuacji. 6 listopada mija rok, odkąd mają taką możliwość.

Z inicjatywy Komisji Europejskiej telefony zaufania dla dzieci o numerze 116 111 powstają we wszystkich krajach UE. W Polsce, piątym kraju Unii, w którym uruchomiono numer, usługę realizuje Fundacja Dzieci Niczyje, a Partnerem Technologicznym i Głównym Sponsorem 116 111 jest firma Polkomtel SA, operator Plusa. Działanie telefonu 116 111 jest współfinansowane przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Patronat nad telefonem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej.

– Nasze 12-miesięczne doświadczenie w obsłudze Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 dowodzi, że inicjatywa Komisji Europejskiej w sprawie tworzenia telefonów 116 111 jest ważną i trafną odpowiedzią na potrzeby najmłodszych Europejczyków – powiedziała Lucyna Kicińska, koordynator Telefonu 116 111. – Dzieci i młodzież bez wsparcia rodziców i opiekunów mają niewiele możliwości szukania pomocy w trudnych dla siebie sytuacjach. Telefon 116 111 uruchomiony przez Fundację Dzieci Niczyje i Plusa to ważne narzędzie pomocy najmłodszym. Od 6 listopada 2008 roku odebraliśmy ponad 85 000 telefonów.

Statystyki Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 wskazują, że dzieci i młodzież najczęściej rozmawiają
z konsultantami o swoich kontaktach z kolegami, trudnych pierwszych miłościach oraz relacjach z rodzicami i rodzeństwem. Konsultanci 116 111 odbierają także telefony dotyczące przemocy – rozmawiają z ofiarami, świadkami, a także ze sprawcami. Część kontaktów dotyczy trudnych emocji, odczuć i stanów osób dzwoniących – samotności, strachu, złości, nieśmiałości, wstydu, poczucia winy, rozgoryczenia itp. Bardzo ważnym tematem rozmów jest także dojrzewanie i seksualność.

– Większość dzieci dzwoni tylko raz. Rozmawiamy o trudnościach i kłopotach młodych ludzi, razem z nimi szukamy rozwiązań i zwykle na tym kończy się kontakt. Czasem zdarza się jednak, że ktoś dzwoni do nas ponownie i opowiada o tym, co udało mu się osiągnąć, dziękuje za wsparcie – powiedziała konsultantka telefonu 116 111. – Właśnie wtedy słyszymy jak ważne dla dzieci jest to, że telefon 116 111 działa: anonimowo, bezpłatnie oraz dyskretnie.

Wszystkie szkoły gimnazjalne w Polsce zostały zaproszone do współpracy przy rozpowszechnianiu wiedzy
o Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Nauczyciele i pedagodzy otrzymali plakaty, ulotki oraz scenariusz zajęć nt. pomocy telefonicznej. Akcją edukacyjno-informacyjną zostało objętych blisko 1,5 mln uczniów szkół gimnazjalnych. – Zajęcia według przygotowanego przez nas scenariusza odbywają się już w wielu szkołach. Dzwoniący mówią nam, że wiedzą o 116 111 od nauczyciela i dzięki lekcji odważyli się wykręcić numer, porozmawiać o swoich kłopotach i trudnościach – powiedział konsultant telefonu 116 111.

Dzięki platformie technologicznej zbudowanej przez firmę Polkomtel SA, operatora Plusa, każdego dnia,
od poniedziałku do piątku, w godzinach od 12.00 do 20.00 czterech konsultantów może jednocześnie prowadzić rozmowy z osobami, które zadzwoniły pod numer 116 111. Dla wielu młodych ludzi bardzo ważne jest, że z konsultantami można skontaktować się online. Strona internetowa telefonu www.116111.pl umożliwia zadanie anonimowego pytania konsultantom 116 111. Tą drogą do specjalistów Fundacji Dzieci Niczyje trafiło blisko 2000 wiadomości od dzieci i młodzieży.


Udostępnij

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x