Po drugim kwartale br. operator sieci Plus pozostaje liderem rynku pod względem liczby klientów – zarówno w segmencie klientów kontraktowych, jak i korzystających z usług przedpłaconych. W porównaniu z wartościami raportowanymi przez pozostałych operatorów, w drugim kwartale br. Polkomtel S.A. odnotował też najwyższe przychody, które wyniosły 2 036,5 mln PLN oraz najwyższy poziom EBITDA, wynoszący 814,2 mln PLN.
Po I półroczu br. Polkomtel nadal pozostawał liderem w segmencie klientów kontraktowych, których baza na koniec czerwca wynosiła 6 702,2 tys. i była większa w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r. o blisko 9%. Baza użytkowników korzystających z ofert pre-paid liczyła 7 760,4 tys., co oznacza wzrost w stosunku do I półrocza ubiegłego roku o 6%.
„Mam olbrzymią satysfakcję, że na bardzo konkurencyjnym rynku i w warunkach mniej korzystnej sytuacji makroekonomicznej wciąż najwięcej Polaków wybiera naszą sieć. – powiedział Jarosław Bauc, Prezes Zarządu Polkomtel S.A.- Nie jest to bynajmniej PR-owy slogan, lecz prawda potwierdzona w niezależnych analizach renomowanych instytucji zajmujących się badaniem satysfakcji klientów Wynika z nich, że Plus ma reputację operatora, który zachowuje się uczciwie, oferuje swoim klientom najlepsze usługi i jakość sieci oraz najlepiej dostosowaną do potrzeb klientów różnorodność ofert i promocji. Cieszymy się, że nasza dbałość o jakość usług pozwala nam nie tylko utrzymać pozycję lidera rynku, ale przede wszystkim zapewnia lojalność klientów. Potwierdza to starą prawdę, że reputacja nie ma ceny. Dlatego jest ona dla nas podstawą, na której nadal będziemy budować pozycję rynkową firmy”.
W II kwartale br. Polkomtel osiągnął przychody na podobnym poziomie jak kwartał wcześniej. Ich wartość wynosiła 2 036 mln PLN, co zapewnia Spółce najwyższy (34,2%) udział w rynku przychodowym trzech operatorów. Łączna wartość przychodów w I półroczu 2009 r. wyniosła 4057 mln PLN, co oznacza spadek w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 1,5%. Jest to raczej efekt erozji stawek MTR niż obserwowanego w innych sektorach gospodarki ograniczania wydatków przez klientów.
Również pod względem wskaźnika EBITDA Polkomtel osiągnął najlepszy wynik – odnotował zwiększenie jej wartości w porównaniu z I kwartałem o blisko 20% – w II kwartale br. wyniosła ona 814,2 mln PLN. Poziom % EBIDTA wyniósł 40% i był najwyższy na rynku. Znaczny wzrost wartości EBITDA w minionym kwartale także w stosunku do konkurencji to m.in. efekt szybszego i bardziej zdecydowanego programu dostosowania spółki do nowych warunków rynkowych, w szczególności do osłabienia złotówki Znalazło to także odzwierciedlenie w zwiększeniu się zysku netto w stosunku do poprzedniego kwartału o blisko 78% – w II kwartale br. zysk netto osiągnął poziom 378,9 mln PLN.
Informacja:
Adam Suchenek
Rzecznik prasowy sieci Plus
Kierownik Zespołu ds. Komunikacji