Sieć Plus- czyli zadowolenie klienta biznesowego

Z cyklu badań rynku telefonii komórkowej w Polsce, pragnę przedstawić kolejne zestawienie operatorów z którego wynika że największe zadowolenie daje swoim klientom biznesowym sieć Plus.

Badania te przeprowadziła PBS DGA (Pracownia Badań Społecznych) w okresie od 7 do 11 grudnia 2009r. na zlecenie UKE.

Do oceny operatora posłużono się skalą od 1do 5, gdzie sieć Plus uzyskała wynik 4,13 określające średnie swoje zadowolenie z usług Plusa przez klienta biznesowego tej sieci.





Natomiast wśród poszczególnych elementów oferty Plusa najlepiej zostały ocenione atrakcyjność proponowanych telefonów (4,09) oraz dostępność obsługi i linii informacyjnych (4,04), a najgorzej – atrakcyjność promocji i rabatów (3,76) oraz cen (4,81).

Dla porównania, wyniki uzyskane przez Orange i Era:

Na drugim miejscu znalazła się sieć Orange(jeżeli chodzi o zadowolenie klienta) z wynikiem oceny na 4.00.

W opinii klientów biznesowych Orange, dostępność obsługi i linii informacyjnych (4,11), natomiast najgorzej – atrakcyjność promocji i rabatów (3,68), jakość innych usług (3,71) oraz atrakcyjność cenowa (3,73).

Natomiast klienci biznesowi Ery określają swoje zadowolenie z jej usług na 3,95. Najlepiej oceniane są atrakcyjność dostępnych telefonów (4,09) oraz dostępność obsługi i linii informacyjnych (4,01), a najgorzej – atrakcyjność cen (3,46) oraz promocji i rabatów (4,53).

I jeszcze trochę o finansach, które przedstawiają się następująco:

Najwyższy miesięczny rachunek – w wysokości 392 zł – reguluje przeciętnie firma korzystająca z usług Orange. Klient biznesowy Plusa płaci średnio 339 zł miesięcznie, a klient Ery – 323 zł.

Bezpośrednie wywiady kwestionariuszowe przeprowadzono z 350 osobami odpowiadającymi za zakup i użytkowanie usług telekomunikacyjnych z losowo wybranej, reprezentatywnej grupy firm wyposażonych w telefony komórkowe.

info:wirtualnemedia.pl



Komentarze

Written by: vod