Plus Blog

Oferta w Plusie, Telefony, Telekomunikacja, Testy Telefonów, LTE

SmartDOM bez tajemnic – poradnik i FAQ

SmartDOM bez tajemnic – poradnik i FAQ

Komórka, telewizor, komputer. W każdym domu jest przynajmniej jedna z tych rzeczy. Przynajmniej jedna, a czasem i wszystko, i to w kilku egzemplarzach. Trzeba gdzieś to zakupić. Czy da się to zrobić taniej? Tak – w Plusie, w programie SmartDOM. Zobaczcie, jakie są warunki korzystania z programu i co można otrzymać.

Wpis chodził mi po głowie od jakiegoś czasu. Dodatkowo niedawno zmieniły się warunki korzystania z programu SmartDOM.

Więc oto jest – czym jest ten program, co trzeba zrobić, by płacić mniejszy abonament i jak wyglądają stawki. To raczej poradnik dla mniej obeznanych z ofertą, ale liczę, że się spodoba 🙂

Przede wszystkim – co to takiego?

„Oszczędzanie przez dodawanie” – tak w reklamach programu SmartDOM Plus promuje ofertę. I mniej więcej można to tak opisać. Jest to oferta łączona. W największym skrócie chodzi o to, że zamawiając więcej niż jedną usługę Plusa i Cyfrowego Polsatu (internet/telefon/telewizja), można otrzymać rabat na drugą (-50%) i trzecią (obniżenie nawet do 1 zł, ale o tym nieco później) usługę lub rabat -10 złotych na kolejną umowę. Zniżki zależą od wysokości abonamentów.

Czy SmartDOM się opłaca?

Krótko mówiąc: TAK.

Tu właśnie jest różnica między ofertami łączonymi Plusa/Cyfrowego Polsatu a konkurencją. Oferta Orange Open czy Super Pakiet w T-Mobile ma jedną zasadniczą wadę. Niezależnie od wielkości abonamentów zniżki są stałe, najczęściej 10 złotych mniej na każdą umowę. Z kolei w SmartDOMie od pewnej wartości miesięcznego zobowiązania oszczędza się na drugiej usłudze procentowo. Im droższą ofertę weźmiesz, tym więcej zaoszczędzisz. Prosty przykład: abonament no-limit za 99,90 zł jako druga usługa. W Orange czy T-Mobile byłoby to 10 złotych. W Plusie to jest -50%, w tym wypadku około 50 złotych 🙂

smardomporadnik1

Za 100 złotych miesięcznie da się skompletować mobilny internet Power LTE (bez limitów w LTE) z pakietem 35 GB w HSPA/LTE (w sklepie online, w tradycyjnym salonie to jest 30 GB) oraz nielimitowany abonament głosowy wraz z 3 GB internetu i telefonem. Do tego 6 miesięcy bez opłat za internet. Może nie każdy chce się wiązać z jednym dostawcą, ale takiego pakietu w takiej cenie nie dostaniemy nigdzie indziej.

No dobrze, ale o co chodzi z tymi stawkami?

Podział stawek jest może ciut skomplikowany, ale postaram się to nakreślić najprościej, jak się da.

Przede wszystkim, by otrzymać rabat, trzeba najpierw zakupić usługę Plusa po podstawowej stawce. Od wartości pierwszej, nierabatowanej usługi zależy to, jaki upust dostaniemy.

Podzieliłem to dla lepszego zobrazowania na dwie grupy rabatów.

  1. Rabat 10 zł lub podobny na każdą dodatkową umowę
  2. Rabat -50% na drugą usługę oraz obniżka o 28,90/28,99 złotych na trzecią usługę.

Bardzo ważna sprawa: te dwie grupy się nie łączą. Tak dobrze to (jeszcze) nie ma 🙂 Korzysta się tylko z jednej grupy.

NA TRZECIĄ USŁUGĘ JUŻ NIE MA RABATU -48,90 ZŁ, TYLKO -28,90 ZŁ.

W drugiej grupie napisałem wcześniej o obniżce kosztów za trzecią usługę do 1 złotego. To prawda – w wypadku pakietu, który kosztuje np. 29,99 złotych miesięcznie obniżka sprawi, że koszty zostaną zredukowane do 1 PLN. Obniżka w tym wypadku jest „złotówkowa”. Nie taka że każdy, nawet 160-złotowy pakiet, kosztuje 1 zł 🙂

Dobrze, skoro już nakreśliłem mniej więcej te dwie grupy, to czas na podanie stawek nierabatowanej oferty.

  1. Rabaty „złotówkowe”:
    • Plus Abonament/Abonament dla Firm za minimum 39,90 PLN (może to być aneks do umowy)
    • Plus Komórka Stacjonarna – minimum 39,90 PLN (aneks jw.)
    • Plus MIX – minimum 40 PLN zobowiązania miesięcznego (aneks jw.)
    • Plus Internet – minimum 39,90 PLN (aneks jw.)
    • Cyfrowy Polsat TV (w tym Multioferta) – minimum 39,90 PLN
    • Cyfrowy Polsat Internet – minimum 39,90 PLN
  2. Rabat -50% na drugą usługę i obniżka o 28,90 na trzecią usługę:
    • Cyfrowy Polsat TV – minimum 59,90 PLN
    • Plus MIX – minimum 50 PLN zobowiązania miesięcznego w ofercie standardowej lub 30/60 PLN w ofercie elastycznej podpisanej przed 30.09.2014
    • Umowy ze sprzętem (przynajmniej 1 bez rat – czyli tak jak w normalnym abonamencie za telefon czy internet) – minimum 59,90 PLN
    • Umowy (nie aneksy do nich) bez sprzętu lub w ratach dla ww. ofert bez MIXa i TV – minimum 39,90 PLN

To są bazowe stawki pierwszej, nierabatowanej oferty – czyli bez żadnych dodatkowych pakietów czy usług, które można dokupić samemu.

Jeśli już wiesz, że posiadana umowa uprawnia cię do rabatów na kolejne usługi, to możesz przejść do dalszej części. A nią są stawki nowych umów, do których są zniżki.

Tu będzie ciut krócej. W pierwszej grupie stawki są takie same poza umową na telewizję – druga umowa musi być za co najmniej 59,90 PLN.

W drugiej grupie są to umowy na minimum 24 miesiące:

  1. 39,90 PLN – Plus/Cyfrowy Polsat Internet bez sprzętu, Plus Komórka Stacjonarna, Plus Abonament
  2. 59,90 PLN – Plus Abonament (taryfy LTE), Cyfrowy Polsat TV, Plus Internet (dla klientów indywidualnych) ze sprzętem, Plus Komórka Stacjonarna.

Uff, to już koniec. Ale to najbardziej zagmatwana część. Na stronie Plusa są konfiguratory, w których można wybrać ofertę już po rabacie w SmartDOM – jednak warto najpierw sprawdzić, czy w ogóle się na nie załapiesz w swojej taryfie 🙂

Nieco więcej o rabatach

Napisałem już, że w zależności od wysokości pierwszej umowy można otrzymać różne rabaty. Jednak warto nakreślić, jakie one mogą być i co obejmują.

W pierwszej grupie jest to obniżka abonamentu o 10 złotych. Jednak w ofercie MIX jest to dodatkowy pakiet kwotowy 10 złotych. Który zostanie przyznany tylko wtedy, gdy podstawową, nierabatowaną usługą jest umowa na Internet (od Plusa lub CP) albo na telewizję.

smartdomporadnik3

Z kolei gdy drugą umową jest Internet od Cyfrowego Polsatu, zniżkę na abonament można zamienić na dodatkowy pakiet 3 gigabajtów.

Gdy wybierzesz w nowej umowie przy jej zawieraniu Pakiet Nocny (dodatkowy pakiet; w wypadku umowy Internet CP w rabacie złotówkowym) lub Pakiet Nocny/Usługę LTE bez limitu (Internet CP/Plus w rabacie procentowym), otrzymasz również 100-procentowy upust na ten pakiet do czasu jego deaktywacji. A jeśli umową nierabatowaną jest również umowa, w której przy zawieraniu wybrano Pakiet Nocny lub usługa LTE bez limitu (Internet CP/Plus – rabat procentowy), to w tej umowie również ten pakiet będzie darmowy.

FAQ

Prosty i konkretny format. Pytanie – odpowiedź.

  • P: Czy przy cesji umowy traci się wszelkie korzyści związane z programem SmartDOM?
    • O: Tak.
  • P: Kiedy nie jest przyznawany rabat -10 złotych na kolejną umowę?
    • O: Nie jest on przyznawany w takich sytuacjach:
      • Gdy nowa umowa Plus Abonament to aneks do umowy w taryfie LTE
      • Gdy nowa umowa Plus Abonament to przeniesienie z innej sieci
      • Gdy nowa umowa Plus Abonament to kontynuacja po zakończeniu umowy – bardzo ważne – na Plus Mix (kontynuacja z PNK jest rabatowana). Inna sprawa to przeniesienie do Abonamentu z Mixa, gdy umowa jest aktywna, a zostały do jej końca więcej niż 3 zasilenia – wtedy taka nowa umowa jest rabatowana.
      • Gdy nowa umowa Plus Abonament to aneks, a abonent posiada jednocześnie jakąś inną umowę Mix/Abonament
      • Gdy nową umową na internet jest umowa bez sprzętu lub ze sprzętem dla studenta/nauczyciela
      • Gdy nowa umowa to Mix, a abonent już posiada umowę Mix/Abonament. W tym wypadku chodzi o nieprzyznawanie pakietu kwotowego.
  • P: Czy zmiana taryfy na niższą powoduje utratę korzyści i rabatów?
    • O: Tak – na umowie, której dotyczy zmiana oraz na umowach powiązanych ze zmienianą umową. Jeśli np. wybieramy tańszy pakiet w usłudze nierabatowanej, tracimy zniżki na usługę drugą i trzecią, jeśli takie są.
  • P: Jako kolejną usługę chcę wziąć internet z tabletem lub laptopem – czy rabat zostanie przyznany?
    • O: Nie. Oferty z tabletem/laptopem, jak i Pakiet Rodzinny HD, są wyłączone z promocji. (rabat procentowy)
  • P: Kiedy przyznawany jest rabat?
    • O: Jeśli oferta nie ma opcji „6 mies. bez opłat”, jak na przykład przy Power LTE tylko SIM, rabat jest naliczany najpóźniej od drugiego pełnego okresu rozliczeniowego po dniu podpisania umowy. W wypadku kilku miesięcy bez opłat rabat zostanie naliczony po tym okresie. To logiczne – bardziej niż do zera opłat nie da się obniżyć 😉
  • P: Czy przy rozwiązaniu umowy nierabatowanej traci się korzyści/rabaty na pozostałe umowy?
    • O: Tak.
  • P: Twoje pytanie.
    • O: Moja odpowiedź. Twoja kolej 😉

 

Tak więc to wygląda z grubsza. Szczegółowe informacje są w regulaminie, do którego się odwoływałem podczas pisania tego wpisu. Jednak nie każdy lubi czytać regulaminy. Ktoś to w ogóle robi?

Cóż, nie pozostaje mi więc (jeśli oczywiście się na to rozwiązanie zdecydujecie) nic innego, niż życzyć miłego korzystania z usług Plusa. I tańszego korzystania, bo chyba o to w tym wszystkim chodzi 🙂

Udostępnij

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
2 lat temu

Odkąd mam smartdom to wiem, że to była dobra inwestycja. Teraz nie wyobrażam sobie życia bez niego.

1
0
Would love your thoughts, please comment.x