W dzisiejszym artykule poruszymy kwestie takie jak:
- „zawyżona” pierwsza faktura,
- cykle rozliczeniowe (okresy rozliczeniowe),
- terminy wystawiania i płatności za faktury.
Cykle rozliczeniowe
W sieci Plus dla klientów abonamentowych istnieje 6 okresów rozliczeniowych. Kształtują się one w następujący sposób:
- 1,
- 5,
- 9,
- 17,
- 21,
- 25.
Są to dni miesiąca, w których zaczyna się nowy cykl rozliczeniowy, a trwa on do końca dnia poprzedzającego dzień, który rozpoczyna bieg kolejnego cyklu rozliczeniowego. Dzień ten zależy od momentu podpisania umowy, w większości przypadków abonent jest przypisywane do drugiego najbliższego przypadającego okresu rozliczeniowego, który przypada po dniu aktywacji.
Przykład
Ala podpisała nową umowę 06.05.2013 r. W przypadku poprawnego przesłania dokumentów przez punkt sprzedaży zostanie jej przyznany okres rozliczeniowy 17 dnia każdego miesiąca (choć istnieje małe prawdopodobieństwo, że załapie się już na 9 dzień każdego miesiąca).
Dlatego jej cykl rozliczeniowy będzie trwał od 17 dnia każdego miesiąca do 16 dnia każdego miesiąca.
Faktury
Faktury za świadczone usługi są wystawiane przez operatora przeciętnie do 2 dni od dnia rozpoczęcia nowego cyklu rozliczeniowego. A ich termin płatności to 14 dni od momentu ich wystawienia.
Faktura zawiera opłatę za abonament za rozpoczęty cykl rozliczeniowy; a także za rozmowy i inne usługi z poprzedniego okresu rozliczeniowego, które były wykonane po „skończeniu się” pakietu, lub których żaden z pakietów nie obejmował.
„Zawyżona” pierwsza faktura
Zapewne wielu nowych klientów było zdziwionych, tym że kwota pierwszej faktury była wyższa niż oczekiwany abonament. Spokojnie, wszystko jest ok 🙂
Na pierwszą fakturę składają się następujące składniki:
- opłata aktywacyjna,
- abonament od dnia aktywacji do końca dnia poprzedzającego dzień, który rozpoczyna nowy okres rozliczeniowy – kwota ta jest obliczana proporcjonalnie w stosunku do ilości dni między aktywacją a dniem przed końcem okresu rozliczeniowego,
- opłaty za usługi, których nie objęły pakiety od dnia aktywacji do dnia poprzedzającego nowy cykl rozliczeniowym,
- abonament za nowy cykl rozliczeniowy.
Kolejna faktura będzie już w wysokości naszego abonamentu, chyba że wykonamy połączenia ponad te, które przysługują nam z pakietów albo aktywujemy dodatkowe usługi.
Na podstawie: http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow.cfg/php.exe/enduser/std_adp.php?p_faqid=902 i własnych doświadczeń.